AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Styling
905

Hjälp med att hitta 19" Fälgar till 330.

Hl
34
Hlk
330i -03
Har en 330i som jag är ute efter fälgar till.
Vore snyggt om man kunde hitta någar fälgar som liknar nya M6ans, lite metalliskt och rått så.

Annars har jag tittat på ace targa 19", splitfälg som jag tycker verkar ganska lovande. Däcken är jag dessutom lite osäker på hur jag ska göra med. 245 tänkte jag nog ha bak, men ska ja kanske ha 235 fram eller lika bra att köra på lika?

Är tacksam för alla tips om snygga fälgar jag får.

Mvh

Jo
292
JohanD75
G31 520d M-Sport Touring Xdrive 2019
M6:ans fälgar gör sig mycket bra på E46:an, har sådana själv i 19". Tyvärr verkar det vara svårt att få tag på replicor numera och orginal törs man väl inte tänka på vad de kostar.

Om du tänker köra med lika breda fälgar både fram & bak rekommenderar jag att du du kör med samma däckdimension. Då kan du växla fram/bakhjul så får du ett jämnare slitage.

Själv tycker jag att E46:an gör sig bäst i sportiga/raciga fälgar samt vissa orginal fälgar som är cleana i designen.

Lycka till!

/JD
Hl
34
Hlk
330i -03
Om du har 19" m6fälgar, replika misstänker jag. Vart köpte du dem isf? Krävdes det någon modifikation, eller är dom bara kopierade och uppbyggda för att passa även en e46a?

Mottager gärna tips på vart man kan hitta snygga. Har bara www.gummihuset.se just nu. Men den looken som m6fälgarna har är verkligen nice, lite mörkare och metalliska.

/Hlk

Jo
292
JohanD75
Har replicafälgar, som jag köpte komplett med däck hos Teletyre. Dock är jag osäker på om de fortfarande säljer dem, kolla på deras hemsida. De passade utan modifikationer, men vill jag sänka bilen mer kommer det troligtvis att ta i skärmkanterna pga fälgarnas ET som är 35.

E46:an mår bättre av fälgar med lite högre ET, typ runt 40-45 om man vill sänka mycket.

/JD
Hl
34
Hlk
330i -03
Okej, tack. Har mailat dem nu och frågat.
Har sportchassi på bilen och hoppas dom hade passat. Lite jobbigt om dom tar i skärmkanterna ja. Hm, får fundera lite på det här.
köp ett par HARTGE 19" ser fett ut som fan...
dom klassiska med typ 12 ekrar..rakt o fint..
Jo
292
JohanD75
Har M-sportchassi på min 320 och det är inga problem med att det tar i. Det är om du vill sänka mer som det kan bli tight.

Läs mer om sänkning osv i tråden "borde man sänka? kolla in bilden..." här på Stylingforumet. Där finns bla min 320 med.

/JD
Hl
34
Hlk
330i -03
JohanD, tycker det är brutalt snyggt på din. Ska nog försöka leta reda på ett par sådana, tillsammans med ett par 245/35 på.

Jo
292
JohanD75
Tackar, jag är själv supernöjd med dem. Hoppas du hittar en uppsättning du med!

/JD
Hl
34
Hlk
330i -03
Förstår det, verkar inte lätt att hitta dem :) Men tänker inte ge mig iaf.
st
351
stoffe69
328ci -00
Fick precis mina fälgar från stylabilen och är mer än nöjd=)

kolla gärna mitt galleri

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.