|
|
|
|---|---|
|
Min kära andrabil har börjat strula igen... Det började med databoxen som sköt... (PGA att tidigare ägare inte hade kopplat bort strömkabeln till slutsteg som varit monterat i skuffen - major kortslutning:-( ) HJäromveckan när jag skulle till jobbet så fick jag varva till strax efter uppstart då den inte gick riktigt rent. Då gick den ok i ett par minuter för att sedan tappa orken mer och mer. Till slut orkade den inte ens ta sig fram på 1ans växel. Kändes som om någon drog ur tändhattarna en efter en. Den startar men går rskigt orent. Någon som råkat ut för liknande problem?? Tips för felsökning mottages tacksamt. //Marcus | |
|
Dra ur och sätt i kablar, kan vara glapp eller jordfel. Ta en startkabel och sätt mellan motor och chassi. Bränsle, får motorn bränsle som den skall? Bränslefiltret kan vara igensatt. Fungerar tändningen som den skall, kolla hur stiften ser ut. Det är sånt man kan fixa själv, sen gäller tyvärr verkstadsbesök... E |
|
|
Jo fixa kan jag. Det är så förbaskat tråkigt bara när man inte vet var man skall börja. Tänkte på fördelarlock o tändkablar samt luftfilter oxå... Tack för tipsen E, får se vad jag hittar för fel. //M |
|
|
har ungefär samma problem med min 325i e30 den går som en påse nötter när den står på tomgång vibrerar den riktigt mycket. Och när man har ungefär 4an i 60kmh å ger fullt järn vibrerar bilen nästan av vägen. Vet ej felet än har kollat kamremen om den var rätt och det var den. Hade av fördelar locket innan och vet inte riktigt hur de ska se ut men dom "piggarna" var rätt svarta och brända tror ni de kan vara felet? Mvh Andreas |
|
| Ska kolla min bil i hegen, återkommer med hur det såg ut i fördelarlocket. | |
| Låter mer som om luftmassemätaren har gett upp helt... Testa att koppla bort kabeln och se om det blir någon skillnad (eller koppla in den för den beter sig så om den är urkopplad) | |
|
När jag kollade lite mer närar på motorn så såg jag att där ett nån form av spole på tändkablen på 6 cylinder som är kollad till den grejer man kollar i bilens dator. Den kablen var av kan det ha något med det att göra? Mvh Andreas |
|
|
Låter som om motorn inte får något bränsle alls. Tom tank, vatten i tank, trasig bränslepump, tvärslut batteri. Nisse |
|
|
Har ungersökt bilen lite nu. Och satte en skruvmejsel till varje spridare och det klickade från 4 st spridare dom andra var helt döda. Kan dom bara ha gett upp? Vilket motstånd ska där vara i spridarna? 16ohm? Och kan man ta 320i spridare? Har hört att dom är samma fast annat bränsletryck. Mvh Andreas |
|
|
Ingen som vet? Mvh Andreas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.