|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken beskriver så måste man låsa bilen/låsa upp 2 ggr, var inte så innan men det har blivit så nu. Dvs om man låser bilen så låser den upp bilen igen (endast 1 gång), samma sak när man låser upp bilen så låser den bilen igen (bara 1 gång). Vad kan det vara som orsakar detta måntro ? MVH Micke | |
|
Kan bero på mycket; t ex en kärvande motor eller mikrobytare (framdörrar/baklucka), avnötta kablar till bagageluckan, feljusterad låsmekanism eller trasig säkring. Börja att kolla säkringarna, främst de under baksätet. Kolla om det händer när du låser/låsaer upp från de andra låsen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag hade samma problem på min E36 -92. Då var det kablarna i kabelstammen mellan baklucka & karossen som var avnötta. |
|
|
alltså.. om du låste med låset en gång så låste den upp sig igen så att man fick låsa ytterligare en gång? samma sak gäller motsvarande för att låsa upp bilen.. MVH Micke |
|
|
löst problemet.. om denna symptom uppstår är det en säkring (7.5A) under baksätet som är trasig.. konstigt fenomen för en trasig säkring dock.. MVH Micke |
|
|
Kolla så att du inte har vatten/fukt under säkringslådan. Hade liknande problem där säkringen flög iblad p.g.a.kablarna låg i fukten och hade ärgat. Freude am fahren |
|
|
nu har jag märkt att den har börjat bränna just den säkringen till c-låset (den i mitten av de 3 st som sitter under baksätet). den håller kanske för 10 låsa/låsa upp sedan ryker säkringen. någon som vet varför eller om det skall vara 7.5A som sitter där nu. har kollat efter så det är inte är fukt. MVH Micke |
|
| Har samma problem med min 535iA -91, ska ta o kolla säkringarna :) | |
|
__MiCkE__: Kolla kabelstammen till bakluckan. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.