|
|
|
|---|---|
|
Vad är det i injection cleaning medel? Hur gör man o så vidare? /Den som ställer de riktigt dumma frågorna. | |
|
det är väl olika... finns ju både rengöring och smörjning. rengörningen ska användas ibland för rengöring, men det andra kan man köra på hela tiden för att smörja.. extra viktigt på en diesel. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Men. T.ex jag läste härom dan att nån hade problem med ryckig gång.. då föreslog man nån STP Fuel Injector Cleaner. Är det nått man häller i tanken eller? |
|
|
ja, det är ju en tillsats. man behöver ju itne plocka ner grejerna och tvätta dom med medlet, hade varit för jobbigt, bara hälls i tanken. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Injectioncleaners innehåller mest vanlig lacknafta! Kolla på kemetyls hemsida. Där kan du ladda ner produktspecifikationerna för deras produkter. Dessa löser upp eventuella beläggningar i insprutningsmunstyckena. Beläggningarna orsakar störningar i själva insprutningsfasen av bensinen (stör "dusch-dimman" ) som i sin tur kan orsaka effektförluster och ryckig gång mm. Länk Mvh |
|
|
Hej, Om det är mest lacknafta i då borde man väl kunna hälla lacknafta direkt i tanken! eller ? |
|
|
Tilläggas kan ju, att det mycket sällan hjälper! Så alla ni som har en bil som inte går som skit, räkna inte med någon som helst förbättring. Mvh Anders S. |
|
|
Bara nyfiken...vart tar dessa beläggningar vägen? Kommer dessa till förbränningsrummet och brinner upp eller fastnar de på ngt annat ställe? Mvh /NP |
|
|
så är det ju med alla smörj grejer, du märker det u inte direkt, men om du har kört bilen 10 tusen mil utan, så kanske det skulle varit skillnad om du kört dom milen med tillsatser... att en motor är dåligt skött märks ju först vid runt 20.000. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
finns ett medel som jag tycker att man verkligen märker skillnad med och det är red lines rengöringsmedel.....kostar iof dryga hundringen för en flaska (jämfört med ungefär hälften för övriga märken) men som sagt, jag tycker att det är enda sorten som man märker någon skillnad med. Annars har jag HÖRT att man kan slå i en liten skvätt (par kapsyler) tvåtaksolja varje gång man tankar så ska det ha ungefär samma effekt som de där medlen och blir mycket billigare.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tvåtaktsoljan använde man för att smörja bränslepumpen bla innan caten infördes på de mekaniska insprutet Bosch K.jektronic bla., nu vet jag inte om det är så lämpligt att göra så längre,tveksamt till det faktiskt. Inget för dagens bilar, känns helt klart fel där. Vad andra undermedel gör har jag aldrig testat,finns ju akutrengörning och dylika ting, men det kanske funkar ibland, de flesta har nått fel som det inte hjälper emot enl. min erf.Oftast avsaknad av filterbyte och dylika ting. MVH Hasso |
|
Tvåtaktsolja (en kapsyl på en tank räcker) smörjer även spridare som kärvar , märks tydligt på motorer som tappar en cylinder på tomgång. Olja i ,och problemet är borta , något som en del verkstäder tar en tusenlapp för! W |
|
|
på en diesel är det väl bara bra med extra smörjning för pumpen... är ju en ganska dyr sak... men om man kör med Booster som jag, så måste det väl smörja bra, tetra..nånting har jag för mig det heter. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.