AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
1.550

Ferrari Enzo till salu på blocket

bu
193
burner
M2 lci -18
Några av er kanske redan sett annonsen.. men antar det är första Enzon som ligger ute på blocket i alla fall =)

Länk

Och säger bara grattis till den som köper bilen.. och blir nummer2 i Sverige med att äga en! Vill minnas att Zlatan köpte den första svenskreggade Enzon i vintras..

Synd bara man inte har extremt med överskott på pengar annars hade man lätt slagit till utan att blinka!

/burner
e3
2.887
e34briliant
540iA -94
530D -02
Fan så läcker! Kanske Zlatans gamla :)

Behövs ett super extremt överskott på pengar för att köpa sig den!!

Min bil
Länk
Rullar en i Småland också.
Ak
136
Ake Persson

BMW 728ia -97
Plus en gul i Malmö-trakten
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Den gula i Malmö-trakten är såld men finns kanske kvar här nere? Känner första ägarna av den. Var väl förövrigt den första svenskreggade, inte Zlatans. Stod iaf i tidningen om den när den levererades.
Ac
383
Acous
e21 318i -82
jag såg en gul och en röd bredvid varandra i Paris för några år sen. Runt dessa fanns 3-4 andra ferraris som bleknade i jämförelse, såg ut som vanliga bilar. Enzon är helt otrolig.
Den är rätt smaskig att se köras live på bana oxå. :-)
Finns ett gäng bilder här, klicka på högerpilen bara. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Det fanns ju en hel del trevliga bilar hos den handlaren.
Enzo: n på Micke: s bilder är ju den hos Von Braun=)

Jag och b97_knl var i hos en handlare i Frankfurt förra veckan och fick spendera en dryg timme med bland annat en Gul Enzo, även om vi var lätt besvikna över att ha missat den verkliga kungen Bugatti Veyron=) men en silver BMW 507, två Ford GT, två MB 300SL Måsvinge, en RR Phantom och diverse lågprisbilar av bland annat modell; Ferrari F430, Audi R8, MB 300S Coupe gjorde det till en glädjens dag=) bilder kommer...

Stephan
Stephan:
Ok, då får jag förgylla din dag.. Veyron var på tophemligt besök i Karlskrona för några år sedan. Första gången den var i Sverige. då var den hel ny och just vid detta tillfället så var ännu ingen såld till kund.
Bilen på bilderna kom med flyg direkt från Milano. :-) Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
2.480
Highway Star
BMW 523iA -98
BMW 520i Touring -98
Snacka om mörtmun på Enzon
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Var sätter man främre regskylten på Enzon? Såg inget bra ställe så jag hoppar nog över den bilen...

///BMW - Was sonst!
Ao
50
Aouseus
320 -99
Tyvärr inte bara o slanta upp för o köpa. Kritierna från Ferrari styr vem som får köpa den även som begagnad.

Som kuriosa kan man ju nämna killen i L.A som inte var nöjd med fälgarna på Enzon, lämnade den till WCC och vips så ordnade de en uppsättning som var riktigt snygga.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.