AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
418

Försäkring 528i... Var ska jag försäkra?

Visa användare
234
Tommy Power
525 iX Touring -93
Tjena!
Ringde till Länsförsäkringar för det har varit kanon, när jag hade min importerad Audi S2:a... Inga problem alls...

Nu när jag skulle ha prisuppgift på en BMW 528i, 96:a, så vägrade dom ta den om jag inte hade hemförsäkringen där.... Och dessutom krävde dom immobilizer... Larm räckte INTE...!??? Puckon!
Helt klart ett dåligt bemötande.... Jag har ju varit skadefri kund där i flera år nu....
Tydligen så vill dom inte det...

Vart ska jag ringa nånstans för att får ett bra pris på en importbil?

mvh/

Visa användare
604
NP
528iA -97
R1100RS -94
Hej!

Jag tror att du har immobilizer. Du kan fråga det på BMW verkstad så är du säker. Jag TROR nämligen att alla är utrustade med det.
Sedan är det så att DIAL/IF vill också ha immobilizer och märkta rutor. Dessutom måste du koda om nycklar. Så det enda du kan göra är att ringa runt och bilda dig en uppfattning själv. Det är en djungel.

Lycka till!

Mvh

/NP
Th
77
ThePuc
528i -96
Tjena,

Lustigt, jag har samma bil som du och samma bolag. De ställde inga frågor? Har haft en skada i somras (en lyktstolpe körde på mig på en parkering), och det var
inga problem.

Det stämmer det NP säger, det är immobilizer på din bil. Dock kan vissa bolag kräva intyg på att dina nycklar är omkodade.
elof
tjena tommy!
tror att den person du prata med hade en dålig dag....har aldrig haft problem med dyl saker på Länsförsäkringar...testa och ring en annan person och passa på att berätta hur du blev bemött av deras kolega.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.