|
|
|
|---|---|
|
Får man plats med barnvagn och grejer? Och hur är ljudanläggningen på E38? Är den bättre i long versionen än den "normala" versionen? Den här har skinn överallt till och med på instrumentpaneleen?? Vet i allafall att jag ska kolla upp det där med växellådan och allt annat som stär på beg guiden (vilket är väldigt bra att den finns). Men bilen är krockad och dom reparerar den just nu så jag för den billigt för jag vet vad dom har köpt för delar, jag har sålt dom nämligen ;). Är det värt att köpa en ¨krockad/reparerad 750ial? Och stämmre det som står i modellguiden att man kan köra 0,85milen?? i 90kmh? | |
|
Ljudanläggningen är väl OK jämfört med standardbilar, men har inget extra att komma med. 750 verkar dra 0,9 vid 90 / 1,0 vid 100 / 1,2 vid 120 / osv |
|
|
En "vanlig" barnvagn får lätt plats. Men vår joggingvagn får jag inte in utan att behöva plocka av ett av hjulen. Detta behöver jag inte i min Alfa164, men beror på att i Alfan kan jag lägga i joggingvagnen på tvären, men E38:an är smalare pga att batteri och elektronik stjäl en hel del plats på sidorna. Angående ljudet i min DSP anläggning (dyraste alternativet) är jag imponerad att de lyckats få den att låta så kasst för alla de pengarna. Var först helt övertygad om att min förstärkare var trasig, men har insett efter jämförelse med andra E38:or att de är verkligen så här dåliga... Long-versionen har mer benutrymme i baksätet, bagageutrymmet är identiskt. Utökat skinn /skinn på panelen osv) tror jag är standard på 750 modellerna, tillval på övriga. Det finns rätt gott om E38:or, och de är verkligen inte lättsålda. Jag skulle inte fundera en sekund på en krockad E38:a om jag inte fick den mycket billigt, eftersom du nog kan räkna med att få stora besvär med att sälja den vidare i framtiden. På en någorlunda rak & platt motorväg kan jag ganska enkelt komma ned i 0.95 vid knappt 90kph, 0.9 är lite jobbigare men går också. 0.85 tror jag inte jag kan nå med mina breda (235/255) däck, men skulle jag kört på 215 breda 16-tummare skulle det nog vara realistiskt. Men kör man mycket korta sträckor i stadstrafik är det inte heller några större problem att komma över 2.0 :-) Mvh. /Kjell |
|
|
Men då borde 750ail vara bilen för mig får plats med folk och bowlingklot :) Vi brukar vara 4pers och vi har typ 19klot med oss det blir över 135kg bara klot gissa om Rovern blir sänkt.... Men oldsmobilen så tog avgasrören i marken :). Tanten tyckte att bilen var snygg så det blir bmw igen efter 2,5års paus. Ahh en fråga bara, har alla 750 E38 dubbla utblås? eller enkla utblås tyctke att jag såg en 750 med rören nedåt typ som 520 E39. |
|
| Alla 750 ha dubbla utblås som är dolda bakom läppen på kofångaren. Har själv en il och är jätte nöjd med mkt benutrymme i bak. Kolla bara noga så edc dämparna är fräscha | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.