AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.822

Rulla skärmarna?

Någon som vet av något ställe i norrland där man kan få sina bakskärmar rullade?
Jag hade tänkt sänka bilen med 60\40 fjädrar (har redan sport-chassi) men är rädd att det kommer bli taight.

19" (8.5") fälgar med ET 38, men bara 225\35 däck.

Kommer jag att klara det, eller måste skärmarna rullas?

Mvh,
Peter
Jag fick mina bakskärmar valsade i luleå på luleå bil & däck och blev nöjd med resultatet. De tog 500:- / skärm iaf för min bil..
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Är detta att valsa skärmarna?

Länk
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Hapsuno: Länk

Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Ser mycket bättre ut nu. Men måste man lacka om eller kan man valsa skärmkanterna utan att behöva göra det?
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Du värmer skärmkanten med värmepistol (försiktigt förstås så man inte sabbar lacken) för att mjuka upp och sen är det "bara" att rulla ;)

Jag hörde mig för lite om det där och ingen i Piteå var villig att utföra jobbet. Risken för "misslyckande" var tydligen för stor för att det skulle vara lönsamt. Det svar jag fick var i princip "vi vågar inte göra det, men lycka till att prova själv eller få tag på någon som gör det svart".
Ha
280
Hapsuno
E36 323 Ci -96
Finns det något annat sätt att valsa skärmkanterna med? Att banka med hammare låter inte bra, och rullaren du visade borde väl vara svår att få tag på..
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
Need for Speed i Malmö rullade på farsans M3 med kanonresultat.. inga lacksprickor eller nåt att anmärka på. Mina är också rullade men detta gjordes innan den kom i min ägo och jag vet inte vart detta gjorts men även på min bil är jobbet klanderfritt gjort, så det finns dom som kan utan att sabba. Dock vet jag att detta inte va i norrland utan bara berätta att det finns seriösa företag som sysslar med detta.

Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Ring och hör med de lokala gummiverstäderna, brukar finnas kunnigt folk ang "rullning" där.

Naturligtvis finns det verkstäder som gör detta, sen att få tag någon här uppe där utbudet är så pass litet är inte det lättaste. Att rulla skärmarna är väl i princip den vanligaste\mest simpla "styling" som görs i USA. Eftersom efterfrågan om styling (eller modding som jag kanske skulle vilja kalla det) är betydligt mindre här, är verkstäderna okunniga och ovilliga att utföra detta arbete som kan kosta dem dyrt ifall det skulle gå fel.

Att få det gjort svart är nog inte så svårt, men att få ett kvitto och garanti på väl utfört jobb kan bli knepigare, i alla fall för oss i de övre regionerna.
Visa användare
94
Köttis
BMW 328i Touring -96
Åk till Vianor i Skellefteå, där fixar dom det åt dig.

En polare lät Vianor göra detta på sin Volvo 240 Turbo med kanonresultat. Länk

Mvh Oscar

Jag har läst i någon annan tråd i samma ämne här på autopower att valsning på bmw's tydligen ska gå hur bra som helst. På andra bilar kan du få problem med sprickor i lack osv men bmw ska tåla det utan problem..
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.