|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag tror faktiskt att dessa biltillverkare kan dra en del synergieffekter av varandra. Länk Flåklypa | |
|
Är detta sant!? I så fall kommer man förmodligen att rekrytera kompetens för att tillverka världens absolut bästa bilar, på flera områden än enbart BMW-typiska. /L |
|
| Oj, vad ska då hända med alla BMW-ägare som spyr galla över Volvo? | |
|
och tvärtom inte att förglömma:-DD |
|
|
Då kanske ÄNTLIGEN 5-serien få full pott i EuroNcap, inte en dag för tidigt.. Och Volvo kan få lite kompetent assistans att greja sin "döda" styrning på sina modeller (S40N/V50) undantagen. /L |
|
|
De låter som en ganska bra ide kan jag tycka. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Nästa M3'a kanske blir framhjulsdriven? ;) | |
| Skoja inte så där, heltsonika. Man kan ju få mardrömmar. | |
| Vore väldigt kul för Volvo, som känns helt förstört efter Fords långsamma kvävning. Således dags för Volvo att äntligen börja bygga bilar igen. | |
| Blir ingen mer bmw isåfall... | |
|
Hmm.. det smakar Volvo Alpina. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Undra vad namnet blir? BolWo Kanske! BMW CS #5206 |
|
Paap Reeder |
BMWCS får väl utöka med en ny sektion "Volvosar" ... och värva P-G som ordförande i sektionen. Han brukar ju luncha med bl a vår hedersmedlem HMK så det blir väl bra med båda dessa på Knutan ... MVH /// Paap R |
| Förmodligen bara ett illasinnat rykte. Läser man dessutom artikeln skulle det ju vara ett rent uppköp från BMW:s sida för att sedan choppa upp skiten och använda det som finns efter eget huvud. Alltså ej ett samgående mellan jämnstarka parter. | |
|
dom byter ju inget namn dom köper ju bara upp och sen förhoppningsvis hjälper volvo att komma ifrån plast och skit och in på premium-marknaden. Till skillnad från ford som bara förstört. det är i alla fall mitt intryck. Att BMW som bil skulle påverkas negativt har jag svårt att tro, det är ju ägaren (i det här fallet BMW alltså) som sätter villkoren. |
|
|
Låter som ett skämt. Efter motgångarna med Rover har jag svårt att tänka mig att BMW väljer att åter köpa en konkurrent som dessutom delvis konkurrerar inom samma segment som BMW, tex 3- och 5-serien. Dessutom har väl BMW god tillväxt utan att behöva köpa på sig produktionskapacitet med de risker det kan innebära? Å andra sidan skulle det nog lyfta Volvo och som någon skrev, förbättra säkerheten hos BMW. Mvh Mikael |
|
|
In på premium marknaden där 1-2 år gamla bilar börjar rosta? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Köp upp Saab istället. Antagligen bättre prislapp, och säkerhets- och miljökunnande finns det där. Då har BMW två små varumärken som kan göra synergivinster och vinna av kunskapsutbytet. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| Volvo och Saab? Har BMW inte lärt sig nånting av miljardförlusterna i Roveraffären. Finns det för många miljarder i kassan som det måste sättas sprätt på? Använd pengarna till att utveckla bättre bilar än konkurrenterna som vanligt istället!/ BMW har inget att lära av sossecontainerproducenter. | |
| Turkraggare och EPA-folk förenade! Dubbla negationer, så det kan ju inte annat än bli bra ;) | |
|
Volvo är ett välmående företag, ett av få i Ford koncernen som jag förstått det. Men de är klart, köper Bmw upp dom så börjar de nog automatiskt gå med miljardförlust? Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.