|
|
|
|---|---|
|
Har en 520 från -93, den har två utgående rör från katten. Skall beställa avgassystem från katt, men undrar då om jag har rätt katt på bilen? Avgassystemet till 520 har ju bara enkelt rör i motsättning till 525an som har dubbla hela vägen. Enligt RealOEM ser det ut att vara två utblås från katt original: Länk BMW CS #06606 | |
|
tror min sista burk är helt slut. passar ett 525 system? vad kom du fram till. Måste nog kolla upp hur det ser ut efter kat på min 520iT -96. om man kollar realoem så ser 520 och 525 extremt lika ut efter kat men dom har olika artikel nr. PeterB Länk |
|
|
Detta har jag kommit fram till: e34 520 efter -91, alltså med M50 motorn har samma dimension på rören från katten som tidiga 525 med M20 motorn. Ett avgassystem från 525 M20 passar med viss modifikation på en 520 M50(såga av ett fäste). 525 efter 91 har grövre dimension på rören från katt och längre isär 90mm mot 70mm cc på 520 och tidiga 525. Så får du inte ett tidigt 525 system riktigt billigt så köp ett som är för just din bil. BMW CS #6606 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.