AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
796

använda 4 kanalssteg till 2 basar

Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
Hur får jag mesta möjliga effekt till basarna?(2 st 10") Kan jag dela lågnivåkabeln från sub out på stereon så jag kör röd på 1-2 o vit till 3-4? Det är ju monosignal så det borde ju funka. Sen har jag tänkt bridge koppla front o rear o driva varsin bas. Blir det majbrasa av grejerna tror ni? :/

Det är ett halvgammalt MDS steg...2 Ohm stabilt står det... Watt vet jag ej.

Gummi gör sig bäst på asfalt!!
Ma
309
Majid
320dA Touring -10
Monoblock eller 2ch steg är att föredra för basåtergivning, går att brygga ett 4kanaligt om man inte har ett annat val.

Köp hellre ett begagnat mono eller 2ch steg med rätt och äkta rms mellan 200-500wrms så ska du få kontroll på basarna ska du se.
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
ok, men jag bryggade 4 kanalssteget o det funkar faktiskt över förväntan....o det har inte brunnit än..:) Poppar som satan..

He
3.464
Hewi
530iM-00 Immolarot II
118D-08 Karmosinröd
Det går utmärkt att brygga ett fyrkanals-steg och driva 2st basar så länge som effekten i steget är tillräcklig för dom basar du skall driva och impedansen på basarna är 4-Ohm(vissa steg klarar även 2-Ohms basar bryggat sk 1-ohms stabila steg). Om du bryggar steget till 2-kanal så behöver du ju bara 1st lågnivå och hur du skall koppla står i princip alltid på steget.
Visa användare
193
six power
M5 3,8 -92
325iK -87
jo men det var separata lågnivå för 1-2 o 3-4 så jag delade signalen...röd till 1-2 o vit till 3-4..funka fint....så bryggade jag ena kanalen till ena basen osv.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.