|
|
|
|---|---|
| Jag letar och letar men hittar inga eftermarknadsprylar till E34. H&R har inte och jag lyckades inte googla fram nåt vettigt. Är det nån som har nåt tips? | |
|
Nej, det verkar inte finnas sport-krängningshämmare till E34 från varken H&R eller Eibach: Länk Länk Dom har bara till 3-serien :( Det som jag gjorde var att leta upp begagnade krängningshämmare från M5 (1993-95) från Bildelsbasen Länk & komplettera dom med polyuretanbussningar i 25mm & 18mm Länk . Vill man betala det dubbla för krängningshämmarna så kan man beställa från BMW-service. Kollade först på RealOEM att dom skulle passa till en 540 i original fästen och det gjorde det. Om dom passar till en 525i rakt av vet jag inte säkert. Kolla och jämför Länk Just real V8 Power, nothing more! /Roger W |
|
| Mm, det är den enda lösningen jag har hittat också. Det skiljer dock så himla lite mellan krängarna (23 mm original på min, 25 på M5an). Men vad vet jag, det kanske gör stor skillnad. | |
|
Kolla fjädrar, dämpare och bussningar först. på 10k mil/ 10 år är de kanske 35% av den funktionalitet de hade när de var nya pga slitage och torkat gummi bl a..... Mvh Asken |
|
|
Mkay. Fjädrar och dämpare är bytt nån gång till något sportigare. Den är även sänkt fram. Men jag vet inte vad det är för prylar eftersom det var när jag köpte den för ett år sen. Men alltså. Jag har nog inte riktigt begripit exakt vilka olika funktioner dämpare/fjädrar/krängningshämmare har vad gäller bilens krängning. Givetvis inverkar de allihop, men med tanke på benämningen så borde ju hämmarna ha störst påverkan på just krängningar. Tänker jag... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.