AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.303

Ser inte denna 330i -02 bra ut för sitt pris?

Hej. Tycker ni som mig att denna bil ser intressant ut? Länk
Ringer det nån varningsklocka när ni ser denna bil?
Var har dom hittat en sån trist ratt i en 330 förresten?
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Vad jag vet/hört/känner till så är bilarna hos Jarls seriösa men det skadar ju aldrig att ta ut garanti- och servicehistorik hos en BMW-åf.

Ratten är som du säger lite trist, har samma i min 320d och har försökt övertala min fru att gå byta den till en M-ratt men hon gillar denna bättre...

Observera att stolarna EJ är sportstolar som det står i annonsen utan standardstolar.

___
//Ulf
Okej. Jag ser inte att dom skrivit att bilen är import men misstänker det eftersom dom skriver på hemsidan att dom importerar bilar. Men då lämnar dom garanti på importbilarna tydligen. Är det inte ovanligt med standardstolar i skinn?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Jag tycker inte den är speciellt billig. Sedankarossen är den som står lägst i pris. Precis som ni skriver drar stolarna och ratten ner priset.

Annars framstår Jarls som seriösa och verkar ha mest nöjda kunder.
Dom jobbar mycket med import så sannorlikt är den direktimporterad om inget annat anges.

Kan du tänka dig att handla privat hittar du relativt lätt en faceliftad 330 sedan med komplett M-pkt för dom pengarna.

Lycka till!

Bilen ser ut att vara importerad förra året med tanke på nummerskylten.
Även mitt intryck av Jarls är att de är seriösa.

Inga sportstolar, tråkig ratt och ett pris i överkant gör dock att jag letat vidare.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
BjörnB - Du skriver att jag lätt hittar en faceliftad -02 sedan med M-pkt för dom pengarna! Klart jag kan tänka mig att handla privat.
Jag kollar alla annonser här, på Blocket & Bytbil men detta är den överlägset billigaste (svarta) jag har hittat. Under 170.000 tillhör ovanligheterna för en -02:a sedan 330. Jag tycker att touringmodellen verkar ligga lägst i pris.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Denna kanske är värd att kolla upp.
Länk

Att pruta minst 10´ är inget konstigt i de prisklasserna.

Jag kollar mest efter en faceliftad touring med M-pkt och dom hittar man från ca 160 på privatmarknaden.

Vanligtvis är touringen dyrare än sedanen. Dyrast är cabben och därefter coupen är min uppfattning.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Håller med Björn att sedanen i regel ligger lägst i pris av de olika modellerna. Verkar också vara den mest svårsålda.

Att du kan se vissa touringar till låga priser beror nog på att de är vanligare som importbilar än sedanen och det då låga priset har oftast sin förklaring om man kollar upp bilen lite nogrannare.

___
//Ulf
En 02:a med M-paket för 150.000 skulle inte sitta dumt. Funderar på om man skulle låta "Exclusive Cars" lämna ett pris på en sådan.

Är utrustningen på en tysksåld och svensksåld bil samma? Kan det vara så att svensksålda har en högre utrustningsnivå som standard?
Är det något väsentligt som saknas på en tysksåld i utrustningsväg som man inte får missa att kolla?
He
1.011
Heden
Audi RS6 -16
Normalt så har de svensksålda bilarna en lägre utrustningsnivå än de som är sålda i Tyskland. Det förekommer givetvis skillnader från bil till bil.

Det du inte får glömma är att stolsvärme inte är standard i Tyskland, så om du inte vill frysa om häcken i vinter så föreslår jag att du dubbelkollar så att den tilltänkta bilen är utrustad med det :)

I övrigt så är det ingenting som är avgörande mellan de tyska/svenska bilarna.

Lycka till!

Mvh/ Niclas
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Svensksålda har i regel en högre utrustningsnivå som standard men är man ute efter bilar med mycket hög utrustningsnivå så är utbudet större i Tyskland. I Tyskland komponerar man i hop sin utrustningslista ganska fritt vilket gör att en bilar har ganska konstiga kombinationer där man valt Navi och M-sportpaket men samtidigt manuell klima och skippat multiratt och sätesvärme.

Som Heden skriver är just sätesvärme någon man får kolla men även larm är en sak som många tysksålda bilar saknar. Letar man touring så har i stort sett alla svensksålda rails medan så inte är fallet i Tyskland.

På www.schwacke.de så kan kolla standardutrustning och extrautrustning på respektive modell. Skadar aldrig att läsa på lite innan köp så man inte missar något väsentligt.

___
//Ulf
Tack för alla vänliga svar. Jag blir imponerad av den trevliga och hjälpsamma inställning som råder på detta forum.
Tror ni att det lönar det sig ekonomiskt att titta på en importerad 330 -02:a jämfört med en svensksåld, eller ligger dom väldigt nära varann i pris?
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Ekonomiskt att köpa privatimport -ja, men undik nyimporterat och kolla upp bil och historik noga (gäller iofs även svensksålda). Lita INTE på milkollad hos BMW, det säger noll och inget!

Ekonomiskt att importera själv -tveksamt om du inte har mycket speciella krav.

Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ser inte ut att vara svart metallic i mina ögon, snarare svart II men jag kan ha fel. Sen som sagt innan, tråkig ratt och tråkiga stolar. Inget jag skulle fundera på helt enkelt.

Finns den svart färgen både som metallic och solid? Klarlack på solid isf?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.