|
|
|
|---|---|
|
Hej! Kommer att inhandla ett H&R Cup-kit som sänker 60/40mm och ska slå till på ett par 18-tums fälgar på samma gång. Vilket ET är det optimala för min setup? Skulle även vilja veta vilken bredd på fälgarna som är att rekommendera, samt däckstorlek som är att föredra. Vill inte att det ska skrapa och ha sig. Bilen är en 325i Coupé -94. Tack på förhand. mvh, Martin | |
|
Min 325 -93 sedan är sänkt 60/40 och har 225-45/18 fram och 235-40/18 bak. Fälgarna är 8" breda, men jag vet inte vilket ET, men det skall vara original till modellen. BMW CS #5206 |
|
| Hm, uppar lite. Är inne på ett par fälgar som är 18x8 tum stora, samt med ET38. Funkar det? Samt vad bör jag ha för däck för att åka så smärtfritt som möjligt? | |
| Förresten, Christer! Skulle du kunna ta reda på ET på dina fälgar? Vore hyggligt! | |
|
Skall försöka kolla upp det imorgon. (läs idag) BMW CS #5206 |
|
gretzky |
Åker på bbs challenge 8,5*18 et35 och 225/40-18 runt om. Med en 30mm sänkningssats blev det perfekt åtminstone bak, har en fått dit fjädrarna fram än. dieseldoris |
|
ET på fälgarna är 38. Så här såg fälgarna ut när dom satt på e46:an. Länk Jag har faktiskt 4 nya likadana fälgar till salu, om någon är intresserad. BMW CS #5206 |
|
|
Tack! Då vet jag att det är ET ~38 jag bör ha. Angående fälgarna så är det lite för mycket "bling" för mig, men tack för tipset :) |
|
|
monterade mina 18x8,0 idag med 225/40 däck...bak är det et 20 och det tar i skärmkanten men ytterst lite...ska valsa ca 5 till 10 mm...sen blir det bra... mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.