AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
615

Basåtergivning i kupé E39? Samt baslådefråga.

Visa användare
302
Filling
Bmw 735IA -87
Hej hej.
Nu är det dags att bygga lite ljud i finbilen.
Har lite funderingar.
Hur bra hörs det in i kupén när man har fällbara baksäten och skisack?
Har tidigare haft en calibra och en e34 sedan, e34'an var det ju inga problem med, bara fälla mittarmstödet så kom ju ljudet in i kupén, men hur är det här?
Och hur borde basarna stå för bästa återgivning, utan att inskränka allt för mycket på lastkapaciteten i skuffen?

Har haft ett par Eclipse 8712.4dvc liggandes ett tag, hittar varken kartongerna eller specsen. Har setat i 2 nätter i rad och letat på internet, men kammat noll. Det enda som jag hittade var att någon på ett forum någonstans sa att det bara behövdes 0.8-1.3 cubic feet låda [22.5 liter - 36.5 liter]. Menas detta med eller utan element?

När jag ändå håller på och skriver så vill jag reda ut en sak.
Jag har hifi professional DSP stereon och buissnes cd'n.
Hittar så fruktansvärt många olika och luddiga svar om hur man kopplar om till lågnivå utan ingrepp i huvudenheten.
Så, ÄR det okay att köpa en högnivå-->lågnivå omvandlare och koppla på originalbasarna (synd att kalla dom basar), eller måste jag även skaffa en så kallad galvanisk avskiljare? Hur kopplas den isåfall, före eller efter "lågnivåomvandlaren"?

Tacksam för svar!
Mvh / Christian
Ka
5.697
Kane
Audi A6 Allroad 55 TFSI 340hk
Hur söker du på nätet? Efter 3 sekunder hittades detta, Länk

Beroende på musiksmak kan du ha sluten låda på 0.45 till 1.75 cubic feet (12.7 till 49.5 liter). Det är normalt sett nettovolym som anges så du skall lägga till högtalarvolymen.

Du kan antingen köpa en hög-till-lågnivåomvandlare eller slutsteg med högnivåingångar.

Bygg en sluten låda (jag skulle nog byggt en på ca 15 liter netto, ställer dock krav på ett starkt slutsteg) och ställ den mot ryggstödet spelande genom skidluckan.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.