AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.121

Insugsgrenror e36 328ci -96

E sugen pa att skaffa Motornords specialinsugsgrenror....till min 328 ci -96 (m52 motor)

Ska ju ge motorn mera luft har jag hort....

Motornord sa att specialgrenroret bara passade motorer med dubbelvanos... !!?
Stammer det !!?
Borde val veta... men hur vet man om man har just dubbelvanos !? (osmart flygingengor !?)

Kommer samtidigt att montera ett sportluftfilter och seriellt programera om mitt befintliga chip.......

Har nagon nagot att invanda mot mina ideer eller och finns det andra bttre saker att gora for att fa lite mera "torque" till min fina bil !?

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Du har inte dubbelvanos, det kom väl först på årsmodell -98.

Jag har tänkt montera 325 M50 insug på min 328, ska visst passa bra samt är mkt större, liknade Dr Schrick insugsröret motor nord säljer!

Ska även "mappa" min bil, se om det blir någon märkbar skillnad! Har redan Kn filter och trimavgas.

Lycka till, mvh Tobbe
toby 2001
Var skall du mappa om din bil, vad kan det kosta??

//Alpina//
Tankte val ev forst montera ett grovre insugsgrenror.....och sedan bestalla tid hos Motornord i Sundsvall......blir narmast sa....
Undrar om man kan montera det stora insugsgrenroret fran Motornord pa min 328 med nagon possitiv effekt !??
(inte dubbelvanos)
Seriell omprogramerig plus filter skulle kosta ungefar en 5000 tusen kr tror jag......strax under.....

Det var med ett sa kallat insatsfilter, dvs man byter ut org filtret mot ett "hogflodesfilter" som passar i org huset.......de sa att det skulle ge ca 50 % mera luftflode till motorn ?!

Vet inte men om du (Tobbe) ska mappa......e det kanske bast om du monterar grenroret innan sa de som mappar om motorn kan ta hansyn till det ocksa....

Hur mycket mera tror du ett m50 insug kan ge till vara parlor !?

Ps. skriver fran utlandet......har ju inga prickar over mina bokstaver........ :-/

Hor av dej nar du fixat och donat fardigt !!
Lycka till sjalv !! mvh

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Jag har hört siffran 210hk efter montering av M50 insug, kn-filter, avgas samt mappning... Det är la "bara" att montera och se!! ;O) Jag ska kontakta TS-motor angående mappningen, hoppas dom inte har lång väntetid!

Hör av dej om du för mera info om detta!
Mvh Tobbe
Japp !!
forskar en del just nu......
Tror du att jag maste "modda" avgassidan ocksa !?
(storre system )
Far man inte in "avgasljud" in i bilen da !? (oljud)

to
708
toby 2001
Bmw Z4 3,0 2003
Med ett trimavgas ökar ljudnivån lite, men det är ju så jäkla skönt ljud i sexan så det stör inte mej!!
Original dämparen med sitt spjäll i ena pipan är ju visserligen coolt men jag tror att det slumrar ett par hästar där inne.....

//Tobbe
Glöm inte extraktor och racekatt!

Mvh
Patrik 325i -92
Hm som extractor kan nog M-3an grenrör va bra , passar mot toppen

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
BMWSC
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.