|
|
|
|---|---|
Transocean |
Hissade upp bilen idag för att gå igenom alla bussningar...till sist råkade jag titta på avgassystemet. Vad hittar man om inte ett hål i systemet strax innan slutburken. ¨ Hur kan dom egentligen tjata om "livstidsgaranti" när grejorna inte håller mer än 4000 mil i vanlig körning? Att deras sportsystem till E34 530i kostade 8500 kronor för två år sedan och består av en slutburk och lite rör fram till kattarna, att slutburken kommer med två hemmasnickrade/snedsvetsade endrör (upolerade förstås) tyckte jag redan då var för dåligt. Att burken hade en tekst " BMV bak" skriven med en svart tuschpenna med darrig handstil gjorde inte saken bättre. Tyvärr hade originalsystemet redan sönderkapats när jag insåg vilket "elände" Ferritas "pojkar" skulle installera. Ok, slutburken kollapsar väl snart. Så ser den ut att göra i alla fall. Får skaffa mig original för 12 000 norska kronor och be Ferrita-gänget att dra åt ...! Juha |
|
Jag skaffade ett Ferrita till min 3.0S för 20.000 mil sedan och har inget att klaga på än! Kontakta dom och berätta vad som hänt! Per L |
|
Gemini__ |
Att Ferrita inte är ett under av finish är ingen hemlighet, men självklart ska det inte rosta sönder efter 4000 mil. Bara att reklamera mao. Mvh: Thomas |
| helt otroligt,matrialfel fyllsjuk hehehe... | |
|
Transocean: Det låter ju mycket tråkigt. Vilken filial lät du montera/tillverka ditt Ferrita system? Självklart ska du reklammera systemet, är det livstidsgaranti så är det. Har själv bara hört gott om Ferrita dock kanske inte alla filialer. Huvudfilialen i Köping ska vara riktigt duktiga och trevliga (hoppas inte att det var hos dem du var bara....:) Vh/Kermit Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Ja jag har inte heller hört/upplevt annat än att de är grymma. Förstår inte riktigt varför du inte ringer dem i första hand i stället för att åma dig här? MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
Det som jag köpte och specialbygde i Köping till min XXXX för många år sedan fungerade klockrent och höll i många mil. Det är bara att reklamera helt enkelt!!! Och eftersom det är Ferrita kommer dom säkert att fixa utan knot. Fast jag ska hålla med om att utseendet på slutburkar och annat verkligen är eftemarknad. Bara runda eller ovala burkar, inte nån som helst anpassning till hur originalet ser ut. Niklas Fransosen |
|
|
Mitt var millimeter anpassat. Sen att slutburken är rund till formen i stället för lite kantig spelar ingen roll för mig. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
| En korrekt reklamation skulle nog ge dig chansen att få det ordnat hos dom som byggt det. Begär soppapengar vetja. Sen finish jmf med original, supersprint eller remus det talar väl en titt underifrån för sig själv? Mvh asken | |
|
Den enda produkt jag hört som har livstidsgaranti är väl Smith & Wesson 686? livstidsgaranti på ett avgassystem, stämmer det?? /L |
|
|
Är det inte livstids garanti på systemet så länge köparen av systemet äger bilen som densamma monterar det på? ///Micke Min cabrio Länk |
|
| Jepp, livstidsgaranti för den som äger bilen när systemet monteras. | |
Transocean |
Grodan: Monterades i Göteborg av Äpplekullens bil och Däckservice AB, slutburken hade fraktats dit från en annan ort. Det tog gubbarna 8 timmar att sätta dit fanskapet inklusive lunch och kafferaster. Dandelue eller Danjel: Jag vet att du pratar varmt om Ferrita; har sett dina tidigare inlägg. Men men...detta forum finns inte bara för att ställa frågor men också för att ventilera kännslor d v s diskutera ditt bmw - ägande. Vad med alla yttranden om Biltema, original/ickeoriginal, enligt ditt resonemang hör dom inte hemma här. Eftersom många här pratat sig varma om just Ferrita blev det ett sådant system för mig. Att ditt system är millimeter anpassat är säkert sant. Mitt anpassades med en stor gummihammare efter att blivit föranpassat med en slägga. Nu har jag ju ringt idag, det verkstad som står för monteringen, Äpplekullens bil och Däckservice AB tar i vanlig ordning ingen telefon. Ringde då ferrita i Köping, dom svarar men säger att de är inte Ferrita sverige som har ansvar i garantifrågor utan den individuella säljaren, i det här fallet Äpplekullens bil och Däckservice AB i Göteborg. Och eftersom jag bor i Norge så blir det knappast aktuellt för mig att åka ner till GBG för att visa upp det uppståtta hålet. Så jag frågade killen i Köping om den enda återförsäljaren i Norge kan ta det som garantijobb, nej fick jag som svar, i så fall som goodwilljobb blir det. "Säg att det är Äpplekullen som har strulat till det så får han avgöra om han vill fixa det gratis. Men det är Äpplekullen som har ansvaret". Men det är bara att svetsa på lite avslutade han. Om man nu ändå skulle reklamera hela systemet istället för att bara svetsa på lite; säg att det byts ut fyra gånger under den tiden du äger bilen för vid ägarbyte upphör garantin, så gör Ferrita ändå en bra vinst i och med att systemet dom säljer knappast kan kosta mer än 1500 kr. Tar jag ledigt en dag för att i mitt fall åka till Porsgrunn (där specialsystem tillverkas enligt Köping!!!!) så blir räknestycket ungefär så här: Minus 1800 norska kronor i förlorad arbetsinkomst plus bensin för resan cirka 70 liter a la 12.35 norska för litern. Totalt 2664,50 norska kronor eller ca 3000 svenska kronor. Detta alltså för att kolla om Återförsäljaren i Norge har "goodwill". Oaktuellt för mig. Bilen skall besiktigas snart, min fasta mekaniker får svetsa hålet i samband med byte av pitmans arm och silentblock. Juha |
|
Transocean: Mycket tråkig historia. Ja, ett avgassytem är väl inte bättre än de som monterar det verkar det ju som. Tråkigt att Ferrita inte hade garanti som täckte upp oavsett var du lämnade in det. Vh/Kermit. Min Bil-blogg. Länk |
|
|
Transocean... Ja det är knappast en hemlighet att jag gillar Ferrita. Det gör jag, det har däremot ingenting med det jag skrev att göra. Det är garanti på prylarna så vänd dig dit. MVH, Danjel (fd. Dandelue) Min bil: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.