AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
983

Autotaktik i Åkersberga?

Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Är intresserad av en e39:a som autotaktik i Åkersberga importerade 04, är det någon som har haft med dom att göra eller hört vad det är för firma? Har dom bra rykte?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Sök och du skall finna många trådar...

M V H
Stephan

Min bil: Länk
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Sökte men hittade inte så våldsamt mycket trådar men det kanske bara är bra, då har folk kanske inte så mycket negativt att säga om dom...?
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Stephan, du som är från Åkersberga borde väl känna till företaget i fråga? Eller ha någon i bekanttskapkretsen som har erfarenheter av dom?
mr_camitz
hej!

bott i åkersberga nästan hela mitt liv, lämnat in bilen på autotaktik några gånger på olje- och inspectionservice. tycker överlag dom var ett seriöst företag, dom har ju lagts ner nu av okänd anledning, förmodligen för att dom inte fick tillräckligt med kunder och publicitet, var aldrig några människor där dom gångerna jag var där. låg alltför skymda frn 276an (huvudvägen genom åkersberga).

servicen var alltid bra, hygglig ung kille som höll i allt tekniskt, äldre man som höll i försäljningen, aningen dryg kan jag tycka vid olika tillfällen.

kan inte tänka mig något annat än att den bilen du är intresserad av har importerats på ett schysst och korrrekt sätt, skulle förvåna mig om autotaktik fifflat med mätarställningen om det är det du försöker ta reda på.

hoppas denna kunskap kan vara till hjälp i ditt beslut!

mvh
allan
Visa användare
232
Bergarn
530i Touring M-paket -02
Låter ju riktigt bra, som du redan har räknat ut så är det mätarställningen som jag är lite fundersam om, det är en e39 -01 som har gått 10000 mil så det är ju inte orimligt på något sätt men det är ju inte dumt att höra efter. Men av det lilla jag har hört om Autotaktik så verkar det vara en reko firma och tydligen så har dom någon policy om att lämna tillbaka pengarna om man upptäcker att bilen som dom importerat har fifflats med mätarställningen...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.