|
|
|
|---|---|
|
Hej, har monterat promotecchip i min 320d,är grymt nöjd. Skall snart beställa tid för fri service,ska jag ta bort chippet? har garanti året ut,kan dom vägra fri service om dom ser att bilen är chippad? | |
|
Ja de kan vägra fri service men jag tvivlar på att de kommer hitta det. De byter ju bara filter och oljor. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Tror inte att de kan vägra fri service eftersom den redan är betald i bilköpet! Däremot kan garantierna upphöra eftersom du gjort en icke sanktionerad modifiering av motorn. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
Kan de vägra garantiärenden generellt om man trimmar? Att fixa en knarrande instrumentbräda har ju knappast med motorn att göra. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Nej, givetvis gäller det saker som kan relateras till motorn - motorn och på sin höjd transmissionen. Det finns gott om exempel på havererade motorer och växellådor på turbodieselsidan, som BMW har vägrat att ersätta reparationerna på pga chiptrimning och liknande... Intressant i detta sammanhang är att en del trimföretag erbjuder "motorförsäkring" när man trimmar hos dem, men denna gäller inte växellådor som i vissa fall kan haverera pga högre vridmoment vid trimning! Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
|
.. vill tillägga att jag skulle köpa Gotland Ring... och bara bjuda in Autopowerfolk. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.