|
|
|
|---|---|
|
Hej! Det är såhär att häromdagen så slutade plötsligt min cabbe att fungerade som den ska vilket innebär att cabben bara gick att stänga till hälften. Jag tog hjälp av min kusin och han tog bort suffletmotorn och märkte snabbt att ena drivaxeln hade böjt sig. Hag har försökt att leta efter en ny drivaxel på diverse skrotfirmor osv. men jag hittar ingenting. BMW vill ha 4700kr för en ny drivaxel vilket är löjligt dyrt. Några tips någon? Väldigt tacksam för förslag och idéer! | |
|
Inlägget blev lite fel. Det är alltså suffletmotorn jag har letat efter och inte drivaxeln. |
|
|
Är det axeltappen som är av? molle |
|
| Länk | |
|
Tack för snabbt svar molle! Ja precis, den har blivit böjd och behöver bytas ut. Jag läste om alternativen som fanns och En pirat renoveringssats (ca 2000 kr inkl frakt + arbete). är det enda jag finner möjligt. "Se mer om metoden med skruvförband." "Se mer om metoden med en mellanliggande platta" Jag hittar inte mer om dem någonstans? Skulle vara uppskattat om någon kunde ge mig en direktlänk. Tack. |
|
|
Länkarna finns men föll bort vid uppdateringen av sajten. Jag har dem hemma men är i usa nu och kommer inte åt dem. Tror bägge länkar finns tidigare i denna tråd. molle |
|
| som sagt i denna tråd Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.