|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har börjat kika runt lite efter en 635csi och har fastnat för en som verkar rätt för min börs, men är miltalet för högt för priset eller är det ett bra pris? jag tänkte isf hämta den till helgen. Länk Mvh Jocke | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Tycker att priset verkar helt ok för den! Är den maskinellt bra och inte jätterostig på de känsligare ställena, och är det dessutom skinn sportinredning i den, är den definitivt värd pengarna. Bronzebeige metallic som dennna har,är den absolut finaste färgen på dessa enl mig! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Hej! Miltalet behöver inte vara för högt. Det som kan stunda är möjligen ett kambyte. Men är bilen välskött och försedd med bra olja så behöver inte det vara aktuellt på länge. Bra skötsel går före miltalet! Se upp med rosten bara, undrar just hur det ser ut bakom kromlisterna på skärmkanterna? Kolla framskärmar, trösklar, kring bakljusen. Den är snygg på bild! Själv är jag riktigt förtjust i färgen, snygga fälgar men lite väl sänkt för min smak. Lycka till! vacker förare ska ha vacker bil:) mvh Fredrik |
|
|
Tack för svaren! Jag har inte varit i kontakt med personen än, men jag ska ringa han och be om fler bilder för jag har väl en 90mil dit ungefär. Visst sitter kromlisterna på skärmkanterna enbart med clips? //Jocke |
|
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Skärmkanterna i chrome brukar vara skruvade underifrån! Dvs i valskanten mot däckmönstret! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Tänk på som iofs redan sagts att skärmarna kan vara upprostade,vilket du inte vill ska vara fallet misstänker jag ty priset på dessa skärmar är inte att "leka med"...Visst,det går ju att svetsa om du är lite händig med en dylik, men "helt optimalt" blir ju det oftast inte.. Miltalet tycker jag var "måttligt" och inte alls någonting att vara skeptisk mot,däremot så måste du kontrollera kamaxeln,känslig punkt+oljeröret som smörjer densamma(banjobultarna kan vara loss i värsta fall vilket medför dålig smörjning på kammen).. He,he...Känns som upprepningar av tidigare skribenters svar det mesta jag nu skrev ;) Sedan var det förvisso synd att det inte var den "riktiga" M30 3,5liters motorn på exakt 3430cc som i "svenskversion" gav 204hk,nu sitter TROLIGEN den mindre 3210cc motorn i på 197hk....Jaja,petitesser möjligen ,men kanske bra att veta iaf.. 3430cc motorn kom till Sverige 1985.. Mvh Janne. |
|
|
Har varit i kontakt med killen nu, den hade gått 21000mil inga missljud från motor och lådan var tight och fin, ett 1,5cm rost hål vid ena bakskärmen men han skulle ha haft lös kromlisterna och kollat under dom och där fanns inte rost, den hade beige mocka inredning med vanliga stolar, bytt en massa lister,krom och avgassystem m.m för 2år sen, stod 33ägare på vägverkets hemsida men det skulle ha blivit nåt fel vid inregningen så igentligen var han fjärde ägaren, den kom in till sverige då den var 6mån. Den var obes och avställd pga nerslag på att fjädersätena fram var rostiga. Han skulle ordna fler bilder. Vad tror ni? jag är riktigt sugen men vill höra från er inbitna vad ni tror? //Jocke |
|
|
Jag vill inte dissa någon, men jag skulle nog tänka mig för. Det finns ju några andra 635 till salu. Den här skulle jag ha tittat på om jag nu inte redan ägde en. Länk Sextrettifemman Länk |
|
|
Jocke! Har kollat i mitt register. Var utanonserad 3 ggr hösten 2005 då för 37.000:- Det står 35 ägare på vägverkts sida, jag tror inte vägverket har fel. Om han påstår att han är 4:e ägare får han nog bevisa detta. Jag tror ej på detta köp. OBS han sätter ut den tillsalu 3 månader efter att han har köpt den. MVH BLJ |
|
|
Ska kolla upp alla ägare genom vägverket så får vi se, har ingen brådis att köpa en så.. Tack för alla svar! //Jocke |
|
|
Fjäderbenen/sätena går ju att svetsa,dvs försöka hitta tallrikar eller lite tunnplåt hos någon handlare+ att det naturligtvis går att hitta fräscha begagnade hela fjäderben på lämplig skrot,men kanske mest rekommendabelt är ju att köpa nytt "alltihop" om man vill ha lite klass på reparationen(bytet) eller vill ha "sprillans nya" grejor ;) Vill minnas att mina kostade till M535:an ca 1500kr/st(enbart benen inga dämpare, men det förstod du nog :)) när jag handlade dessa...Visserligen på nittiotalet då.. Men visst,det kan nog idag kosta ca 2000kr/st misstänker jag. Hmm...33 ägare(men tydligen "fel" vid inreg?!?,behövs nog checkas upp lite till det påståendet anser jag),obes+avställd , "lite rost" på fjäderbenstallrikarna... Benägen att tro att om du köper den så har du lite mer rostproblem framöver ,men det är ju en gammal bil vi pratar om som försäljarna brukar säga ;) Priset borde ju gå att pruta på en smula pga "bilens tillstånd" ? Iaf om man drar några slutsatser av din beskrivning nu. Frågan som dyker upp är ju hur pass händig du är med bilar o svetsen,eller om du har "billiga kompisar" el. dyl.? Mvh Janne. |
|
|
Fjäderbenen (utan dämpare) kostar 3800/styck hos BMW Group. Det gjorde de för ett år sen, när jag var på jakt... /Magnus Min E24: Länk |
|
|
Om det är så mkt att göra hade jag nog också blivit lite mer tveksam. Jag fick ju min för ungefär samma pris och det var bara skönhetsfel på min som dessutom är nyare med sportstolar, läderinredning, sportlåda (vet iofs inte om den är att föredra) och "riktiga" 635-motorn. Som Janne T skriver, är du händig kan det väl kanske vara värt att titta på den men annars känns det lite osäkert. Utbudet är ju ändå inte jättestort och har man begränsad budget blir det ännu värre. |
|
Med tanke på hur den verkar......kolla in en annan!! Försök att hitta en vettig,som även har sportinredning! Comfortstolarna i dessa brukar inte länkre vara särskilt komfortabla,dessutom vill de flesta ha med sportinredningen,tänker då närmast på när du ska (om) sälja den igen!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Magnus>>>O F-n,det var dyyyrt,måste fått ett bra pris till 535:an då m.a.o. "Kryddas" friskt till E24.an :) Mvh Janne. |
|
|
Dyrt är väl en lätt underdrift, framskärmarna till E24:an är ju heller inget som följer med i flingpaketen... Enl reservdelssnubben på BMW Group i GBG, har tillverkningen återupptagits på vissa delar till våra klassiker och de blev av ngn anledning runt 100% dyrare jämfört med de tidigare lagerhållna. Nåja, sålde min vagn igår och är nu utan BMW, tills det att något intressant med sufflett dyker upp:-) /Magnus Min före detta E24: Länk |
|
| Va har du sålt bilen?? Men mina gamla fälgar på? =) | |
|
Jodå, Robban... Bilen o fälgarna bor i Fjärås eller nåt, nu! /Magnus Min före detta E24: Länk |
|
|
Jag är också fantastiskt sugen på en cab. Samtidigt skulle det kännas som ett nederlag att sälja 635'an och jag tvivlar starkt på att frun i huset skulle uppskatta ännu en leksak. Vi får se vart vindarna blåser....... mvh Magnus Melkersson Sextrettifemman: Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.