|
Sida 3 av 4
|
|
|---|---|
|
Var lite roligt när jag och min bror stod på gräsmattan på baksidan av mina föräldrars hus och tvättade våra bilar. Jag körde vid tillfället en Golf GTI -85 i bedrövligt skick och han en 944 Turbo i mkt fint skick. En av grannarna (en äldre man) kommer förbicyklandes två gånger under tiden och stannar varje gång och berömmer min bil och hur fin den blev när jag vaxat den osv. Han nämner inte ett ord om Porschen xD. Min Pappa tycker dessutom att det är orättvist att folk vänder mer på huvudet av min 635:a än deras Porsche ;) |
|
|
-Du har råd du, att åka grek-cheva. -Ja inte sitter det i pengarna. I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way |
|
|
Det är märkligt vad en putsad och välhållen äldre BMW är värd när man hamnar i diskussion med grannar/kollegor. Fast när man kommer med juvelen till bilhandlaren är den värdelös... Jag blir inte klok på varför BMW verkar vara en sån bil som man antingen älskar eller hatar? De allra flesta andra bilar har folk mycket lite sunpunkter kring, om dom alls funderar på dessa. Och som många säger, det är märkligt att grannen som utan bekymmer köper en ny Volvo för 300-400 tusen eller mer har svårt att svälja att man själv har en BMW för halva summan eller mindre, trots det är det man själv som täljer guld på kvällarna. Ja jag fattar det inte i vart fall. Jag är nöjd med min och får en del glada kommentarer och leenden. Niklas Fransosen |
|
| det roligaste eller sorgligaste va nån som sa, varför ska du ha m3 kjolpaket när du inte har en M3 ? visste inte om jag ska skratta eller gråta faktiskt. | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Min släkt låter i vilketfall mig vara!! Både brorsorna och Farsan åker BMW! Men däremot kan de ibland ifrågasätta om det inte vore billigare för mig att köpa en ny BMW!! =) Farsan äger: E34 525 Ix -94 och E9 3.0 Cs -75 (3,5) Brorsa 1: E9 3.0Cs 73 och E9 3.0Cs 72 Brorsa 2: M5 E34 89 Själv gillar jag faktiskt bäst de äldre!! men E92:an och den nya M5T är uppåtstickare!!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Fan Patrik. Jag tyckte jag hade en bra familj när det gäller bilar men din är i en helt annan klass =). Golf V GTI, Audi TT Qs, Porsche 924 Turbo och Porsche 944 Turbo må vara relativt snabba, men inte är de direkt E9-vackra =/. Om din bror är sugen på att sälja en av sina E9:or efter jag skaffat en M635 får du hojta till =). |
|
|
Några direkt elaka kommentarer har jag inte fått än, men på jobbet kom ju frågan upp "Vad tjänar du egentligen och hur har du råd?" Det komiska är att personen som frågade kör en ny SUV och har 5 hästar, hus etc. Vissa verkar ju inte ha koll på vad saker är värda. Sen kommer man inte ifrån "Ushhh pizza-bil, Bratt-mobil etc" Sticker extra i folks ögon när man kör roadster |
|
|
Vissa verkar inte veta vad en BMW egentligen kostar. Själv har jag aldrig fått nå speciellt negativa kommentarer, möjligens att jag kör en pizzaracer osv men det brukar jag inte bry mig så mycket om. Men jag har en ganska rolig händelse. Min sambos mors syster åkte med min sambo en gång i vår 316iA - 1996. Bilen är ganska fin men det är ju inget speciellt med den bilen egentligen, svag motor, billig i drift och allt... Men det stoppade inte henne i hennes beundrade av bilen, å vad fin den var, å vadhon skulle önska att hon kunne få en liknande bil osv. Vad skönt det var att åka med osv osv. Några veckor efter så träffade jag hennes son på en konfirmation, och han berättade för mig att hon inte kunde sluta prata om våran bil, även när hon var hemma. Lite skrämmande nästan. Skal bli intressant att se vad hon tycker när vi har sålt vår bil och köpt en 5-serie kombi istället :) |
|
| Den värsta är nog "Jävla överklass moppe" om M6:an, det som gör det till den värsta är att den kom från min svärfar. Men det är det värt. | |
| D_D Inga dåliga bilar du har i ägo :P | |
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Nja D_D....med tanke på stallet,kanske utfallet inte var oberättigat!? ;-) MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
| X5:an och 745:an är min och tantens tjänstebilar M6:an är min, men det är ju å andra sidan vårat företag som har bilarna. | |
|
Jag gled runt i min första bil för länge sedan inne i stan.. så gick det förbi några brudar i 18-års åldern.. hörde genom rutan att hon sa "När jag blir rik, då ska jag köpa en sådan där.." osso pekade hon på min bil. En 525:a -90 värd 20 papp då.. Hon måste ha blivit lurad av dimljusen.. =) Fast den roligaste kommentaren jag hört var en polare till mig som inte kan något om bilar. Han kollade under huven på en annan killes ford sierra. Och skrek av fötjusning! "Abo, är det v8? Är det där cylindern?" och pekade på luftburken.. hahaha |
|
|
när en frånåkt audi s2 ägare sa att min "325:a"går djäkligt bra och undrade vilken turbo jag satt i den. hans haka sjönk långt ned när jag berättade att det var en diesel,hehe Länk |
|
|
En jobbarkompis köpte en 320 M-sport combi -03 och hade med sig bilen till jobbet och beskrev den som den bästa och goaste "4cyl och framhjulsdrivna" bilen hade hade kört. Förklarade vad han hade köpt och att både "6cyl och bakhjulsdrift" är STORA plus och inget minus. Han är supernöjd med bilen trotts den "missen"! =) |
|
|
Idag lade jag ut min 18" OZ superturismo på blocket. I annonsen finns en bild på fälgarna monterade på min bil. Efter ca. en timme ringer en liten kille och säger att hans mamma vill köpa bilen! Jag säger då att isåfall vill jag prata med hans mamma. Hans svar blir att hans mamma inte pratar svenska varpå jag förklarar att det är "hjulen" som är till salu och avrundar samtalet. Otroligt optimistisk intällning till livet hans mamma måste ha, en ny Audi A4 för 9000:-, och den fungerar!!! Jag skrattar fortfarande... Mvh, /Wille |
|
|
det värsta med att ha en Bmw är inte kommentarerna. Det är alla avundsjuka dörruppslag den får. Men värst är nog ändå min Morfar som inte fick sin 320 när de skulle köpa smidigare bil eftersom de "är så dyra och håller inte, de är bara skrytbilar", vad de köpte? Jo en Nissan primera, rostar, inte billigare än 320 och framför allt: En boeing skulle vara smidigare i stan! |
|
|
Ännu en super-rolig tråd, har skrattat i en haltimme nu... Detta har jag hört om min BMW: 1. "Ärligt, har du rånat en bank eller nått för att ha råd med den där?" En kusin i Finland, där bilar brukar kosta 2 gånger mera... 2. "Kokainsläde!", det vanliga alltså... 3. "Uuu, hur har du råd med den där?" f.d. arbetskompis som körde helt ny bil av annat märke... 4. "Du får skaffa dig ett nytt avgassystem, det har du nog råd med..." Person som syftade på att jag som kör BMW borde ha råd, måste tillägga att jag kör med sportsystem... he he. 5. "Reservdelar och försäkring måste kosta en mindre förmögenhet..." Farsan innan jag berättat för honom vad allt verkligen kostar... Han blev ganska förvånad att det var så "billigt" att äga en BMW... Den bästa komentaren jag fått: 6. "Vadå körglädje? Det där är en ren penisförlängare!" En Volvo-ägare ang. mitt bilval... vi stod och diskuterade ämnet -varför jag köpt en BMW. |
|
| roligaste kommentaren jag har hört var när vi trailade hem vår jaguar e-type. Vi stannade och tankade i sundsvall och en gubbe frågade vad det var för modell på porschen. | |
|
Det basta ar val nar man har glidit runt i en valputsad E9 3.0CSi och grabbar i alla aldrar sager att dom alltid velat ha en san och star och glor helt ogenerat i flera minuter nar man har parkerat nanstans en fin sommardag... Det varsta ar nar "svarmor" har sagt till mig att kora den gamla fula bilen fran uppfarten (E9 3.0CSi i gott skick).. Det roligaste ar att ha pressat M3`n med min lugna far e passagerarsatet pa skona smavagar.. har aldrig hort manga HAAAAAAARREJAAAVLAR med san blandad kansla av panik gladjerus och upphetsning =) CSi |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.