AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.590

Vilken är den värsta/bästa kommentaren har du fått om din bil?

Sida 2 av 4
Ac
383
Acous
e21 318i -82
kompis om min tidigare e30 318i: "Den ser ju ut som en Volvo 240!" Det kom helt spontant så han menade det verkligen :-(

e30cabbes felskrivning, hahahahaha :-)
Vantage
Vid vårat fikabord på jobbet finns det inget som väcker så stora känslor som när BMW påtalas.
Alltid får man höra Kebab-bil, Pizza-Bud etc.
Alla som inte äger en beemer verkar vilja slå ner på den, kanske av avundsjuka eller nå´t ??
Satt förra sommaren utanför en affär med rutan nere då en bil parkerade bredvid min.
Gubben som klev ur på passagerar sidan såg inte att jag satt i min bil och att rutan var nere, så han käckte ur sej följande....
Oj oj vi fick stå bredvid en BMW oxå......:-)))
Troligen var det sonen eller mågen som körde deras bil och han såg att jag satt i bilen så han skämdes lite för gubben och sa lågt...han sitter i bilen...hahahaha
Nog väcker en BMW känslor hos folk allmänt allt...:-)))

Vantage
Fr
2.517
Fransosen
330Ci Cab M-pkt -03 (e46)
750Li -09 (f02)
Hört i söndags på T-centralen där jag stod och väntade på familjen, med öppen sufflet (pga av annan tråd i forumet :-)) av några som stod och väntade på bussen: kolla vilket jäkligt läcker cab, svart som är så snyggt, det är en BMW va? Frågan ställdes inte till mig utan till resten av beundrarens grupp.Klart att man uppskattar såna kommentarer :-)

Niklas

Fransosen
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Draven= Tanten trodde deet var en nyare/modernare bil än det var,, iaf den uppfattningen jag fick av hennes kommentar. Man är van med många av det kvinliga könets kunskaper om bilar räcker ungeför till färgen på bilen.
;O)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Märkligt, positiva kommentarer kommer till mig och negativa kommentarer till min fru. Favoriter om min e91:

* Va, har ni köpt en ny BMW, de är livsfarliga på vintern! (baserat på upplevelsen av en e30 framförd i snömodd på sommardäck någon gång -89 av en högst medelmåttig förare) - mmmm
* Jaha... (mycket ogillande ton) BMW som är såna miljöbovar, drar massor med bensin (spelar tydligen ingen roll att Sveriges vanligaste bil är törstigare).

och så positivt...

* En spontan peka-på-bilen och tummen upp av en tjej på stan :)
* "det här är en riktig drömbil..."

/ElakaKatten

As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
"O Gud vilket ljud!" respektive "Gud vilket O-ljud!" från yngre män respektive äldre kvinnliga sistagångsväljare om hur 850an låter. Mvh asken
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha kanske inte vad som sagts men tyckte det var minnesvärt när förra ägarens unge började gråta helt förtvivlat när han fick reda på att jag skulle ta "svarta coola brumm brumm" av dem :P

(En rostig E36 Coupé -93)

// MVH Jocke
Om min fd 528i -98: "Den där drar mycket soppa vaa ?" . Sen när vi började diskutera lite så visade sig det att hans Volvo s70 med klenare och mindre motor tog mer än BMW:n. Vet att teknikens värld på mitten av 90-talet utsåg volvos motorer till miljöbovar, då inte avgaserna renades i högre farter som de skulle, medans tyska bilar överlag var mycket bättre på detta, så visst finns det mycket förutfattade meningar.

/Peder
Ja
1.557
JaJsEn
320IK -88
750IAL Highline -90
318I Touring -91
325IX -87
320I -92
R80/7 -78
alla som hitils sattsig i E32:an tror inte på att den rullat över 40 000 mil, vilket känns ganska skönt,

sen e de gammla vanliga, kokainsläde, pulverkälke o liknande.

mvh Erik

A true gentleman never travels behind less than twelve cylinders!

(ärligt stulen av Jesperado)
Visa användare
3.729
JohanE
E30 -87
E30 -89
Ford focus -19
Beröm för bilen får jag varje gång jag träffar på min garagegranne. "Den är för dj***a fin den där du." brukar han säga, det är skoj. Han fick rätt stora ögon när jag berättade att bilen (M3an) var årsmodell 87.

Har även fått nån kommentar om att bilen är kantig och ful och att designen är som en gammal Fiat, Japanska designen är mycket finare med sina rundade kanter.
Han pratade då om 80-tals Mitsubishi och liknande...

///BMW - Was sonst!
Visa användare
2.783
Grabber
BMW 318dT ´11
Får ofta höra "är det 540?". Nja... inte riktigt. :)
På mitt gamla jobb fick jag höra mycket "Kebab-bil" specielt från en kille o vad körde han själv? En gammal rösthög i form av Opel Kadett.

BMW - Beroende Med Wilja!
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
"Va var den inte vit?"

Har en mörkblå bil.. Hämtade polaren i -35 grader..

Nästa gång var det -5 grader.. Han kände inte ens igen den :D

Nygräddad BMWCS member
A_
638
A_Persson
Tesla M3
Skoda Superb
Värsta kommentaren jag fått kom från min sambo som sades med glimten i ögat: "Hade det inte varit billigare med en penisförstoring istället?"
Blir lite förvånad över alla öknamn som tydligen finns på BMW. De flesta har jag faktiskt aldrig hört. Baader Meinhof Wagen är annars den benämningen som fastnat på min hjärnbark.

Folks fördomar i kombination med okunnighet om prisbilden på bilar i allmänhet och stora lyxbilar i synnerhet skapar som sagt ofta dumma frågor och kommentarer. "Hur fasen har du råd?" undrar de om man har en stor och fin bil. Tanken att den har flera år på nacken och att deras egen 2 år gamla Renault, Toyota eller Volvo kostade 2 eller 3 gånger så mycket slår dem aldrig.

Åker man jänkare får man snabbt vänja sig vid såna saker. Hade en Cheva Caprice tidigare och fick ofta kommentarer om hur fin den var och så, men det brukade inte dröja många sekunder innan standardfrågan kom: "Hur mycket drar den?" De var väl egentligen inte intresserade av sanningen (1,2 liter/milen bl. körn.) eftersom de på förhand hade bestämt sig för att under 3 liter/milen inte var möjligt och bara ville få det bekräftat. Hade före den en Volvo 745 -86 som var svår att få ner under 1,4 liter/milen men då var det aldrig någon som frågade...

"Bensinen är alldeles för dyr för att slösas bort på tråkiga bilar"
FredricF
En snubbe kallade min 540 "pizzaräser".
Vad körde han själv? Alfa Romeo 164! :-). Ingen mening å diskutera.

/Fredric

Visa användare
875
Europa Meister
E31 850/6 -91 M-sport
På en BMW träff i Göteborg fick jag frågan om jag hade byggt om och stylat bilen själv. Killen tyckte att skärm-breddningen var snygg. Han som frågade kör 750 och har en fransk accent!
mvh Daniel

Länk
När det händer så händer det fort, Autobahn
Det är märkligt vad en del tror att BMW kostar. Senast förra veckan så fick jag en gissning på typ 240000 kr för min 320 -96. Visserligen så ser den väl ganska bra ut men... :-)
Ao
50
Aouseus
320 -99
Bilen som finns i "min bmw" köptes för att damen skulle ah nåt att köra mellan hemmet o centrum. Efter inköp var det ju brukligt med visning för tjocka släkten (som för övrigt kör Volvo o Saab) som bara inte kunde förstå hur man kunde gå o köpa en BMW.

Kommentarer innan bilen var hemma:

"Ja ja, vissa kan..." "Törstig bil, usch nä...", "Vunnit på lotto förstår jag...", "bara för du fått ny tjänst så behöver ni ju inte flascha", "ja det går ju tydligen inte att ha vad som helst på uppfarten i ´kvarteret ni bor..."

Kommenterare efter bilens hemkomst och sedvanliga klämma, känna o provåka;

"Vilken bil!!!", "Fy fan va snygg...", "Den är ju för fan billigare än Volvon i service..." "Vilka sköna stolar" och favoriten från min far (gubbe på 60bast) som kört Volvo i alla sina år "ni vet va bokstäverna står för på regskylten va??? Uuuuuu sååå grann (skånska)! (USG)

Lite från oss o de kommentarer vi fått...

David & Carolina
Hitlerkälkar benämnde en tidigare granne BMW (och MB, VW) och han plockade fram alla negativa vinklingar han läste. Farbrorn var dock ökänt missunsam och avundsjuk mot alla som hade bättre/dyrare bilar än han själv (Peugeot (?)) och de bästa bilarna byggde engelsmännen som redan på 60-talet hade ABS i sina bilar. Jojo.
Syster om BMW: De ser fula ut och man mår illa av att åka i en E46 (min förförra bil). Nissan Sunny från 87 är däremot oavsett skick snygga och bra.
Kamrat som nog var lite avis: Inte mer tryck i denna än min XC70 (från 2000 som jag kört och som är ok men inte mer). Fast när jag nämnde vridmomentet (som ju är omdebatterat på detta forum) sade han bara "Va?".
"Ni BMW-ägare är inte kloka. Tror ni att ni blir bättre för att ni kör dyra bilar?" Från en rejält packad kamrat som är redigt trött på att en granne älskar sin Alpina mer än sin familj, och när jag blev likadan så brast det. Själv köpte han ny bil för 300k, ngt som vare sig granne eller jag gjort.
Och så det mer personliga som jag hör flera gånger. "Har du köpt BMW? Det är inte du! Det känns fel".
Mest negativa kommentarer. Tack gode gud att jag känner en korvgubbe/restaurangägare från utlandet som kör Audi A4 (som jag pga motorn brukar kalla för moppen) och som efter en färd ur djupet ur sitt hjärta sade. Fan vilken bil, vilket ljud, jag vill också ha BMW.

Mvh
Mikael
Europameister;
HaHaHaHaHaHa - you made my day :-)

/Magnus

Min före detta E24: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.