AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.592

Vilken är den värsta/bästa kommentaren har du fått om din bil?

Sida 1 av 4
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Satt och läste lite i en likadan tråd på 944sverige-forumet och det var lite underhållande läsning så jag tänkte att vi kör en här med. Borde väl finnas något kul då folk har så mkt fördomar om allt och alla.

(Misstänkte att det redan skulle finnas en liknande tråd men hittade ingen efter lite sökning så om det finns en får denna gärna tas bort)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

Har fått så många smickrande kommentarer om min M635:a! ;-)
Men den jag lagt på minnet är nog: Det är bara att räcka över nyckeln på en gång...det där är nämligen min drömbil!!!
Nu på Mantorp i helgen, fick jag höra mycket gott om mina nypolerade BBS rs split på den med!

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Bästa kommentar/pris är

BMW CS Spring Break Mantorp Park 5 Maj 2007

Bästa 5 o 7 serie

Ps. Än så länge:)
Visa användare
700
A Lind
635 CSi -87
Kanske ett förtydligande för er 08:or är på sin plats. Värsta betyder i det här fallet sämsta ;)
Så både bra och dåliga kommentarer är välkommna.

(tvivlar dock på att ovanstående talare någonsin fått några dåliga kommentarer om sina bilar!)
M6
5.185
M635 forever
Swe E24 M6/M635 register

E24 M635Csi -84
E34 535i -92
E87 120D -08
E61 535D LCI -08

BMWCS #5984
BMWSC #481

A.Lind!
Bara för att vi 08:or bor i just Sthlm,betyder det inte att språket är ett problem för oss! ;-)
I vilketfall förstod jag vad "värsta" betyder i topicens rubrik! =)
Ska den värsta kommentaren nämnas, är det nog grannarnas skämtsamma utryck över just BMW: "hitlersläde"!
Men då brukar jag kontra med Sossecontainer alt EU moppe om deras bilar! ;-)

MVH Patrik

"När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!"

Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Den värsta kommentaren måste vara när grannfrun fick se Z3:an för första gången och utbriste "åh vad söt den är!" :|

/Masten

Besök gärna min blogg! Länk
polarens morsa tyckte att jag hade "köpt en snygg porsche" och pekade på min 330 cab...
"Du har visst börjat att klättra på status-stegen du" , var det det en kompis som sa om den 520iT-95 jag hade då (-04). Han glömde tydligen att hans dåvarande Volvo 855 både hade motsvarande prestanda , och var värd mer... Många trodde man var gjord av pengar trots att jag hade en ganska gammal BMW...

/Peder
Värsta kommentaren jag har fått är "Hur har du råd med en så fin bil" av en jobbarkompis, en gubbe i 65 års åldern, när jag hade en 535 -88
för två år sen.
Vaddå fin svarade jag, den är inte ny det är en 17 år gammal bil.
-Jaa men den är ju värd HUNDRA TUSEN skrek han.
När jag förklarade för honom att en 17 år gammal BMW inte kostade HUNDRA TUSEN utan snarare var värd 15-20 tusen, då trodde han inte sina öron och bara stirrade med stora ögon och tom blick och munnen på vid gavel.

Själv hade han ett år gammal Renault mégane, värd åtskilligt mer än min min bil.

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
tr
1.968
tryggve
BMW/Alpina 335is -89
Alpina B3 3.4S Touring -05
Alpina B6 3.5 -89
323i -79
325i -88
1M Coupé -11
320dT -10
"Men... men du har ju tagit sönder bilen!" sagt av en dåvarande klasskamrat när de tvingades trycka in sig i min på inredning och ljudisolering rensade busbil (325i -91).

"Den går rätt bra. Är det en M3:a?" sagt av lumparpolare åkandes i mammas e36 318i -94, ej nerlackad med plåtisar och BMW original hjulsidor.

/Johan Tryggvesson

-Die Entwicklung stoppte bei 30-
BMWSC #338
- Är det en M3:a? sa en kompis på LTH

- Nej det är en 525:a!

- Men det står ju M på dörrtrösklarna.

Borde inte en blivande civilingenjör veta bättre :) ?
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Spinnande katten: Du kanske körde en Corolla från -75 innan? :)
min mor tyckte det var kallt att sitta på plasten i min bil plasten=skinnet
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Ja fick höra av en bekant att min touring med e46 m3 fälgar inte ens va värd hans däck på hans bil. En Kia Sorenta.... Haha den har så mycket gummi så 16 tummarna inte ens syns. Han va sur för att ja undra varför hans 2 månader gamla bil redan har vart på verkstad 2ggr....
Heltsonika: En Audi 80 -91 hade jag innan, men hade jag haft tex en passat 00:a så hade han inte sagt nåt, fast den var värd det dubbla mot BMW:n.

/Peder
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Pizza-racer, hitlersläde, natzi-kärra, Snigeln (förklaring: Vad är det för skilnad på en snigel och en bmw? På snigeln sitter slemmet utanpå).

Ja, kärt barn har många namn. Men som någon sa, så är det många som tror bilarna är dyra och muttrar om det. En granne sa "Vilken fin ny bil du har", bilen är ju 14år gammal, så svårt att hålla med om att den är ny. Det är ju en viserligen en komplimang, men det blir många fördomar på grund av deras inkompetens.
Han menade inte ny som att den var ny i din ögo då?
em
538
emilsson
i4 M50 -22
Klassisk kommentar från folk jag möter i jobbet (mestadels "gubbar" ~60 år) "Den går fort den där va?".
Vad svarar man på det..... ja jo, men det är ju ingen sportbil direkt.

Bästa kommentaren kom från en herre ( ~65 ) som jag träffade utanför GDS hallen efter en redig avtvättning och uppfräshning, han stod med stora ögon och tittade på den när jag kom ut från kassan och sa först till sin fru "En sådan där har jag alltid velat ha!" och sen frågade han mig om han inte fick titta innuti.
Vilket han givetvis fick, slutade med att vi tog en liten tur och han trodde inte mina ögon när jag sa hur "lite" dom kostade begagnade. Träffade på han ett halvår senare, då hade han köpt en egen 320i. :D

Annars var mitt ex morföräldrar som fick skjuts hem efter någon middag trevliga när dom tittade storögt på inredningen i bilen och sa "Men den här är väl alldeles ny den.".. nja... :D
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Att bilen är helt ny har man ju fått höra ett antal gånger. En gång fast framblinkersen satt fasttejpad för att sitta kvar... =)
Blev stoppad av bröderna Grip tidigt en morgon på väg till jobbet i 635:an.
De ville se mitt körkort och ha mig att blåsa.
Medan jag i den ene konstapeln pillar med det, så säger den andre:

JAG GILLAR VERKLIGEN DE HÄR GAMLA MERSORNA - DET E VE ÅTTA I DEN, VA?
:-):-):-):-):-):-)

/Magnus

Min E24: Länk
Hoppsan, det där såg inte så bra ut!
"Medan jag o den ene konstapeln..." ska det stå o inget annat...:-)

EDIT med andra ord...

/Magnus

Min E24: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.