|
|
|
|---|---|
| En enkel fråga passar en m20 låda från tex 525 e34 i en 525 e34 med m50 motor lr måste man göra om mycket ? | |
|
förstår inte varför man skulle vilja göra en sån sak till att börja med?. men vad jag förstår så passar dom inte, sprängkåpan är då inte det samma iaf. /mvh jocke |
|
| För att jag hade tänkt konvertera till manuel och har hittat en billig 520 och det är ju lite mera än bara växellåda man måste ha så att hitta alla delar till en bra pris blir lite jobbigt så därför är det väll bättre att köpa en billig skrotthög som man kan sno mellanaxel och växelstag, pedalställ ifrån osv. Har haft för mig bara att det skall gå men okej. Har inte hittat någon överdrivet billig 525 med m50 motor så men det blir väll att skrapa ihop cash då bara. Sku liskom vilja ha den att rulla före sommarn med manuel. | |
| Jag har läst någnonstans här på forumet att en m20-låda passar utmärkt på en m50 och tvärtom. Endast ett lager behöver bytas. | |
| Jo jag med har läst det på andra forum också plus att en polare nu har gjort det och det passar och funkar. | |
|
jag har då läst att man måste bygga om endel för att få det att funka. men kan juh ha blandat ihop nåt. /mvh jocke |
|
| Om du har en polare som har gjort det o det funkar, då ska det väl gå på din bil också. | |
|
JontaL: Ett stort problem är att det inte går att besiktiga en sån konvertering, om besiktningsmannen gör rätt vill säga! |
|
| Det var någe fäste i chassit man måsta bygga om, Men här där jag bor ser dom nog inte det tror jag iaf. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.