|
|
|
|---|---|
|
Min 323i Sedan E36 har blivit påbackad av en lastbil så vänster framskärm måste bytas. Jag har tittat på www.realoem.com och skärmen har olika artikelnummer före och efter september -96. Är det någon som vet om de skiljer något eller om en skärm från en äldre bil passar på min 97a? Om det inte passar med en äldre skärm, vad är skillnaderna? Hur ser jag vilken modell det är om artikelnumret är överlackat? mvh Tomas | |
|
lyfter denna tråden lite,passar en 96:a framskärm på en 93:e36 coupe tänkte byta framskärmar och då kan man ju passa på att byta till 96:ans och få dom nya facelift mindre sidoblinkersarna,någon som har koll på läget.... |
|
|
Skärmen i sig skiljer sig inte, men blinkersen - och därmed också hålet för blinkersen, precis som bmw2Dbone skriver. Faceliften till E36 kom i och med 97 års modell, dvs september 96 och framåt. "Nya" blinkersen: Länk "Gamla" blinkersen: Länk Det är samma skärmar till sedan, touring och compact. Coupe och cab har samma. |
|
|
nu är detta lite luddigt. men för säkerhetsskull så upplyser jag om detta även fast du kanske vet. skärmarna mellan cupe och sedan-modellerna passar inte. det är olika längd på huv skärmar mm. BMW ownz |
|
| Jag som tyckte att jag uttryckte mig klart! :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.