|
|
|
|---|---|
|
Hejhopp! Jag skall koppla in en baslåda till stereon. Har inga erfarenheter av detta, och ett slutsteg gör det inte saken lättare. Jag har: *En Stereo ( Givetvis ) *Baslåda *Subwoofer *Slutsteg Snälla, kan ngn säga vad jag skall ha för sladdar och hur jag ska köra detta? 1000Tack | |
|
Du behöver: En strömkabel med säkrings-"hållare" som du drar från batteriet till slutsteget. En tunn kabel från stereon till slutsteget som gör att slutsteget slås på och av samtidigt som stereon. Någon av kablarna från stereon är säkert till för detta. En jordad kabel från slutsteget till en jordad del på bilen. Dvs nånstans får du fästa den och det får inte vara t.ex. någon färg mellan jordkabeln och karossen om du skulle välja att fästa den någonstans i karossen. Sen behöver du en signalkabel (lågnivåkabel) som går mellan stereo och slutsteg. Tänk på att dra signalkabel och strömkabel på vardera sidan av bilen (om batteriet sitter fram vill säga, vet inte hur det ser ut på din bil) annars så kan strömkablen ge störningar. Sen är det bara sätta igång och riva panel på bilen så du får undan alla sladdar på ett snyggt sätt. Ytterliggare ett problem kan vara att ta sig igenom torpedväggen med strömkablen. Alltså väggen mellan motorrum och kupé. Finns det inget hål man kan använda så får man borra... Lite lurigt. Lycka till! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.