|
|
|
|---|---|
|
ELHISSAR Undrar om kontakter till elhissarna är framdragna standard under mittkonsolen?, plockade elhissarna från en 90:a ikväll och upptäckte att allt till kontakterna under konsolen gick in i en fetare stam som var omöjlig att reda ut- min teori är att det sitter gömt men färdig framdraget! stämmer det? behövs det något mer än knappsatserna, elhissarna i dörrarna sats kablarna ut i dörrarna? om jag sätter dit centrallås motorerna och mickrobrytarna vid låsen, fungerar centrallåset direkt? ELTAKLUCKA Var någon som sade på forumet att för att montera eltaklucksmotorn måste man ta " plattan" som den satt monterad på också och ersätta den som handveven sitter på, verkar inte så lätt att få bort nämligen? borde vara att bara skruva dit! någon som kan förklara annars? | |
|
Hjälp!! |
|
|
Elhissar: Det är inte framdraget utan du blir tvungen att plocka ur stolarna och lyfta mattan för att få loss härvan från donatorbilen. I alla fall var det så på min 320 -89. Ellucka: Plattan med wirar är skruvad men som sagt inte så lätt att få bort. Motorn och knappen passar inte riktigt i plattan för veven utan ska du använda den måste du modifiera den lite så att delarna får plats. Bäst resultat får du om du tar besväret med att plocka bort plattan från bilen med elluckan. ///BMW - Was sonst! |
|
|
Härvorna verkar ju dela upp sej i flera stammar! så man inte vet vad som är vad!! Sitter i en 320-90 |
|
|
Kom ihåg var kablarna är inkopplade någonstans när du tar loss dem också. ///BMW - Was sonst! |
|
|
under min mittkonsol har jag 2 kontakter där knapparna till elhissarna ska sitta...antog att de var till elhissarna vad ska de annars vara till?? har för mej att hissarna har egen säkring i boxen?! kolla om det är draget kontrakt till den säkringen isf... då borde det bara vara att plugga !! annars köper jag kitet av dej :D No turboshit, just real power! |
|
|
Det ska vara tre kontakter om det är draget - två till motorer samt en brytare.... kanske ser annorlunda ut på din, min är en 88. |
|
|
Har renritat ett kopplinsschema till 325i-88, kan maila över till intresserade... |
|
|
ja tack! kulle021@hotmail.com No turboshit, just real power! |
|
|
linlugg: Maila gärna kopplings-schemat till mig med. Köpte två kompletta dörrar med kabelstock, knappar och allt, men eftersom det inte var jag som rev ut allt så har jag dragit mig från att börja montera in något av det än... Min mail är robert.alex.toth@gmail.com Tack på förhand. |
|
|
linlugg: Jag skulle också jätte gärna vilja ha schemat! Har också köpt ett redan utmonterat "kit" så jag har inte allt klart för mig hur saker och ting ska vara. Min mail är: alm.christian@telia.com Tackar! |
|
|
Jag har monterat elhissar x4 i min e30 touring i veckan, kablage i dörrarna fanns redan. Däremot fick jag byta ut resten av härvan som går mellan A-stolpar, till bakdörrar osv. Men det va busenkelt, bytte bara kontakt i A-stolparna och kopplade in donatorhärvan, sen fungerade allt som det skulle. |
|
| har köpt fyra dörrar med elhissar i, undrar om man kan få tag på kablage till dessa!? har ej elhissar nu, behöver lite hjälp! kan man ta elhissknappar från en e46a? | |
| vill linlugg skicka kopplingsschemat till mig? bmw_beemer@hotmail.com | |
|
Skickar vad jag har i ämnet... |
|
|
Halloj Du får jättegärna sända mig info om detta oxå, har kabelhärva samt motorer som jag tänkte montera Mvh/ AndreasN. |
|
|
Tyvärr försvann all information jag hade i en hårddiskcrash.... Sommarbilen Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.