|
|
|
|---|---|
Smiley© |
Tja! Hur demonterar man njurarna från frontplåten på en E34 (smala fronten)? Ska lacka om frontplåten så både kromringar och gallret måste demonteras men jag har problem att få isär kromringarna från gallret för plasten är spröd och vill gå sönder. Är det engångsgrejor så man är tvungen att köpa nya delar när man ska montera dom igen? /Thomas |
|
Jag har förvisso breda njurarna på mina bilar, men då jag tog bort njurarna på den ena så höll njurarna, men plastgrillen som de sitter i gjorde inte det... Det kanske hade varit bättre om det varit tvärt om, men iaf. Mitt tips är att du inifrån motorrummet försiktigt försöker trycka ut "hakarna" på njurarna. Så skulle jag ha gjort om jag skulle försöka igen. |
|
|
Jag bytte till kromade njurar på min E46. Och det var lögn i h-e att få loss dom utan att fästena pajade. Dom är av "trycka-dit"-modellen :-( Men som mdv föreslår, försök bakifrån. jag tror inte det är hela världen om nån "hake" försvinner, lär nog sitta kvar iaf. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Har du smala fingrar så går det att lossa dom bakifrån men om du har tid o meklust o lossar stötfångaren så blir det enkelt att komma åt det plåten o resten. Dom "kilps" går lätt sönder så risken är att du får lima allt sen eller köpa nytt o det kostar 330kr/st hos BMW. BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| Jag hade sönder fästena på min gamla då det satt som fan. Smältlim på baksidan så blev det som nytt igen :) | |
Smiley© |
Tackar för alla svaren! Då vet jag att det verkar vara omöjligt att få loss dom hela eftersom plasten i grillen verkar vara för hård/spröd. Jag har hela frontplåten lös men det är inte lätt iaf som sagt. Jag tror att det blir att bryta sönder kromringarna om det går utan att pajja det svarta gallret (redan trasigt på ett ställe) och köpa nya kromringar, för dom börjar bli lite blästrade och det är inte snyggt på en omlackad front, kanske blir nytt galler då också när man ändå är i farten... Nya grejer är alltid trevligt :-) /Thomas |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.