|
|
|
|---|---|
|
Hej Jag har en 318M CAB -92(se annons) som jag har haft i snart 7 år och den funkar perfekt(förutom en termostat 2001) men tyvärr måste jag nu sälja den. Min fråga är vad värdet kan ligga på. Har annonserat den för 52 000 naturligtvis med prutmån | |
|
Vad innebär M-utrustad på verkstad? Mats BMW CS #5847 |
|
|
Det innebär att det inte är något påsätt i efteråt utan att bilen levererades i detta utförande. Bilen har även ljusblåa bromsok(tror jag det heter). |
|
| Kanske en ganska ointressant motor för det flesta. runt 42 om den har ett miltal under 15000 mil. | |
|
Då är det kanske ett fabriksmonterat M-paket? Verkstadsmonterat ger intrycket att det är gjort i efterhand på en verkstad. Mvh Mikael |
|
| Ointressant och ointressant jag vet inte det. Bor man i Stockholm är det en väsentlig skillnad i försäkringspremie. När jag köpte den för snart 7 år sedan var det ca 12 000 kr skilland mellan en 325 och en 318. Bilen har gått 12 600 mil och är enligt Bilprovningen ett mycket fint ex | |
|
Det finns ju olika spekulantkategorier, ungdomar som vill ha en häftig cab, men som inte har så mycket pengar. Dom tittar nog inte på din bil. Sen finns det såna gubbar som jag, som vill ha en originalbil utan styling där skicket är avgörande och som är beredda att betala för en välvårdad bil, dom tittar nog mer på din bil, men 52 tycker jag är i högsta laget, beror väl på vad du menar med prutmån. En cab glider man ju fram med, så motorn är inte direkt avgörande, men sången i en 6:a var klart avgörande för min del när jag jagade cab. Mats BMW CS #5847 |
|
|
Mats Jag tror du var och tittade på min bil för ett par år sedan.... |
|
|
Jag undrar vilka ungdomar som har råd med en försäkring kring 18 000-20 000 om året. Jag hade det i alla fall inte som 28-åring trots en god inkomst. //Thomas |
|
| Vilken ungdom har bilen på sig själv. Det där med försäkring som argument för att man ska ha en klen bil biter inte på marknaden. | |
|
Det var inget argument snarare ett konstaterande. Man kanske bör tillägga att jag fick detta priserbjudande som 29-åring(7 år sedan och troligtvis inte billagre i dags läget). Jag tror ovasett ålder(försäkringstagare) kostar en 325:a otroligt mkt i Stockholm att försäkra, speciellt om du bor i innerstaden. Min 318 med merförsäkring kostar 4900:- Vågar knappt tänka på vad en M5 skulle kosta. //Thomas |
|
| Det är väl ändå ingen som helförsäkrar en bil för några tiotusingar? Eller var priset för trafik? | |
|
När jag försäkrade bilen på LF uppskattade de värdet till 90 .000 vid besiktning. Bilen är fortfarnde i mycket bra skick så nog är den helförsäkrad(4900:-) Alla mina bilar är helförsäkrade men Land rovern har inte merförsäkring. Det kostar ju del att laga BMW. Jag blev påbackad av en Norrman i 8 km men det räckte för förstöra motorhuven, grillen(njurarna) spoilern. Först ville inte förskringsbolaget betala med nya delar men efter en ockulär besiktning på LF ansåg de att bilen var i ett sådant bra skick så jag fick helt nya delar och delarna var inte billiga(några tiotusingar....). Så det är kan vara bra att ha bilen helförsäkrad! |
|
| Näe M5an är dyr att försäkra om man är ung. Men visst har man inte råd med en 325a så är ju din 318 ett bättre val :) Också ett konstaterande. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.