AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
580

demontering, handsbromsknopp/spak

Visa användare
177
jonteandersson
BMW X5 3,0l -03
handbromsknoppen sitter som berget i min bil. och jag är inte riktigt med på hur den sitter, om den ska dras av, eller skruvas. vill inte ta i allt för mkt, så att något går sönder och sedan ska glappa i all evighet. någon som har koll på läget?
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Jag näst intill hundra på att den är gängad, många väljer ju sätta dit en kromad istället för den svarta. Så det är bara att spänna musklerna måste du bruka verktyg så kom ihåg lägga någon trasa emellan så du inte skadar den. Lycka till. Mvh Kent.

Min bil
Länk
Z3
442
Z3kent
Z4 coupe 3.0si -07
Hej! Jag näst intill hundra på att den är gängad, många väljer ju sätta dit en kromad istället för den svarta. Så det är bara att spänna musklerna måste du bruka verktyg så kom ihåg lägga någon trasa emellan så du inte skadar den. Lycka till. Mvh Kent.

Min bil
Länk
Visa användare
86
MKZ3
Z4 3,5IS 2014
118d -14
X1 25e 2023
Det ser definitivt ut som den är gängad

Länk
so
1.077
soda
523 -00
325i cab M Technic
version 335 -92
325 -06
118D -09

Den är gängad på min bil iaf. En tygbit runt knoppen och polygriptång så lossnar den.

Mvh Henrik
An
779
Anders Olsson
M Coupe 99:a
Utgår från att du har läder handtaget, lossa damasken, klipp av buntbandet vid knoppen, dra framåt.. Sitter 1st spline 4mm x 20mm i framkant på undersidan av spaken. Den går av om du gängar (har iof ingen större betydelse).
Lycka till

"Om en blind leder en blind ramlar båda i gropen.."

Z MMM Coupe
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.