AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.272

Slitagevarnaren lyser fortfarnde?

gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Hej, vi bytte belägg fram på bilen för någon vecka sedan men slitagevarnaren lyser fortfarande. Ska det inte finnas varnare på båda framhjulen?
Någon som vet något om detta?

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Visa användare
431
Appelqvist
E70 X5 35sd -08
Det sitter endast varnare på vänster framhjul och höger bakhjul.

Har du bytt varnaren då? Den slits ju sönder vid indikation nämnligen.

På e39 ska man ha tändningen påslagen efter byte i någon minut för att släcka lampan, men jag tror inte att det behövs på en e36.

//Vad vore vinterkörning utan x?\\
Kr
33
KristoferZ
2000 BMW 323Ci
Jag bytte beläggen bak på min E46 idag och där satt en sensor, förmodligen är det samma fram. Sensorn kostar 130 kr hos BMW. Sensorn på din bil har troligen gått sönder, vilket den verkar göra i samma stund som den varnar.
Förvisso behandlas en E34 men det är samma princip på E36. ---> Länk

///Micke
Min cabrio Länk
Visa användare
127
smileface
e30 325 cab -92
e34 525ia touring -96
jag bytte mina beläg för en timme sen nu på min e34 och hade en ny varnare. men den varnar endå. kanske ska man lätta batteripolen tio min och släcka minnet eller finns det nått annat sätt att släcka bromsvarningen

hellre GasHäng än RattGlapp.
Vantage
Om kontakten inte sitter fast i klossen ( Hö-Bak/Vä-Fram ) så blir det inte en sluten krets och lampan lyser.
Orsak kan även vara att kabeln gått av inuti skyddshöljet.
Om du vill så kan du nypa av kabeln och tvinna ihop de 2 kablarna så slocknar lampan ( 3-serien E36 måste du bromsa med bilen igång så slocknar lampan ).

Vantage
ri
72
rillejo
320i -92
Slitagevarnaren till E36 finns även på Biltema om du har det nära till hands och vill tjäna en slant.

//Rikard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.