|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har fått läckage på bensintanken vid en av flänsarna. Har provat att kleta dit kemisk metall, men det är stör omöjligt att få det lilla sista att sluta droppa. Några tips? | |
|
Silvertejpa tills du köper en ny? Läckage vill man itne ha och sbp tycker det samma. "En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan" |
|
| silver tejp går inte!! bensinen löser upp klistret. | |
|
Köp en beg tank! Otäckt med soppaläck. //Håkan |
|
| Länk här är en metod men kanske mest för veteranbilar! | |
|
Prova Barnängens barntvål,knåda ihop den och tryck dit en smula...Fungerar på mindre läckor(iaf förr i världen).. Mvh Janne. |
|
| Tack för tipsen. Faktiskt hade jag hört talas om tvålen och nu från två håål, kan vara värt att prova. | |
|
Gör som jag gjorde på våran toyota åk till biltema ocj köp en båttank och bränsleslang, ta loss slangen från tanken till bränsleledningen och montera den från båttanken på med en slangklämma, fungerade utmärkt. Och kul med folk som glor när man tankar i bakluckan. |
|
|
Men vänta nu vad är det för bil vi pratar om? 523 98? är inte den tanken i plast? I så fall fungerar inte kemiskmetall. |
|
|
Jag tycker att du ska köpa en ny tank för det blir aldrig bra om man ska laga en tank som är sönder.. sen så är det ju endå en så pass ny bil som du åker med om det hade varit en volvo 740 då skulle jag förstå om du vill laga men inte på en sån bil det tycker jag ring skroten å fråga om dom ha en tank Jigsaw |
|
|
Länk alternativt Länk |
|
|
Tack för tipsen. Det gäller tredjebilen i familjen, en Audi80 -87 på 32000 mil. inget värd, och inget att kosta på något nämvärt - men en sommar till kan den ju få gå - utan inkontinens helst. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.