AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
3.912

E38 750 snabbt på E6:an

Sida 2 av 3
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Jag är definitivt inget föredömme i trafiken alla gånger, men efter min senaste lilla "resa" är de klart att man tänker efter. De är absolut inte roligt att vara utan körkort i 6 månader! och speciellt inte över hela sommaren

BMW CS #5139
CK
269
CKamondi
740iA -95
Även jag har testat köra fort många gånger, MEN jag kör fort på natten. Ingen trafik och enbart mig själv jag utsätter för fara och kanske något djur. Som tidigare sagt, E38 känns farligt trygg ju snabbare man kör. Även när man kommer ifatt folk så slår man ju självklart av till 140-150 när man passerar. Jag vet själv hur det är när man halvslumrar bakom ratten i laglig hastighet och nån dundrar förbi i 200+. Så svårt är det ju inte att slå av på gasen när man ska passera någon.

Mvh Christian
CK
269
CKamondi
740iA -95
Kan tillägga att även jag tycker att det är fullständig idioti att kryssa 200+ mitt på ljusa dagen på smockfulla E6an efter ett par dagar med körkort, så ni inte tycker att man är helt funtad ;-)

Mvh Christian
Noterar ingen att jonas.bmw inte förnekar att det var han som körde som ett svin på E6 utanför Gbg?

För övrigt tycker jag att det borde vara fri fart på en del Svenska motorvägssträckor. Men jag förespråkar inte vårdslöshet i trafik.

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
henke lexus:

Ja, det verkar ju vara han som körde.

Notera också att han påstår att den är usa-reggad, menar han att den inte är sverige-reggad alls då?

Mindre smart, och att man inte kan bli av med kortet i sverige för att det är taget i staterna vet jag inte om det stämmer eller ej. Man kan hur som hellst få körförbud.
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
henke lexus: jodå, jag noterade också att han inte förnekar det! Som han även skrev; Aftonbladet tenderar att krydda lite extra. Må så vara - men att folk hade ringt polisen angående en "vansinnesfärd" låter ju mer som fakta än krydda.

Det där med kort taget i USA skulle jag också vilja veta mer om. Är man ändå svensk medborgare så bör det ju bli någon sorts följd av trafikförseelser, oavsett var körkortet kommer ifrån? Som du skriver hs01jowe, körförbud.

:: Leo
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

He-he, vilken moralpanik det spreds hos vissa. Aftonbladet skrev "uppemot 200 km/h", här på forumet har det plötsligt blivit 250 km/h.

Idag är jag gammal farbror och gasar med eftertanke, men inte fasen ska jag sticka under stol med att jag var som en kalv på grönbete i min ungdom. Sträckan som det handlar om är dessutom väldigt bra.

Visst, det är förbjudet, man ska se upp och...jiiidder jadda, men fanns det inte en tråd här på forumet som handlade om hur fort medlemmarna kört? Vill minnas att det inte var så blygsamt då :-)

Länk Än är inte den sista dåren född....

I'm an idealist. I don't know where I'm going, but I'm on my way
Br
20
Brogem
750iA-99
Just det är det som kan hända, när fjantar med uppblåst tro på sin egen körförmåga börjar använda vanliga bilister som statister i sina privata idiot race.
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Robert Lundberg: Du har rätt i vad som står i artikeln men siffran 250 km/h gäller killen som tråden mest handlar om; jonas.bmw. (vilket framgår tidigare i tråden)

Paap Reeder
... att köra fort som faen är en sak ... att sakna omdöme är en annan.

MVH /// Paap R
jo
15
jonas.bmw
650i cabbe -07
Mammas 750ia
Man kan beläggas med körföbud vad jag vet iaf om polien tar en i vansinnesfärd eftersom jag är medborgare i Sverige. Jag har två körkort ett amerikanst och ett svenst. det svenska var det jag nyligen fått, det amerikanska har jag haft sedan jag varit 16. (vill här poängtera att jag aldrig kört med detta körkort då jag varit under 18 eftersom det är olagligt).
Är det någon på detta forum som kan med handen på hjärtat säga att de aldrig kört över 200 på motorväg. jag skulle knapast tro det!
Jag tycker inte det är så farligt att cruisa rundor i hastigheter runt 150,160+. tycker det är den hastighet som BMW är bäst gjord för.
jo
15
jonas.bmw
650i cabbe -07
Mammas 750ia
Glömde säga, Gumball är det skönaste eventet synda bara med klåpare som kör ihjäl folk. man hoppas att de kommer köra det igen för det talas om att de inte ska det. Jag hade iaf planer på att delta 2009
Nej jag kan inte med handen på hjärtat säga att jag aldrig har kört över 200 km/h. Och jag kommer helt säkert att göra om det flera gånger antar jag.

-Fri fart på Svenska motorvägar NU-
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
1. Jag kan med handen på hjärtat svära på att jag aldrig kört över 200

2. Må så vara att en BMW är gjord för 150-160, men färden består inte bara av BMW:n, utan även av föraren ;)

jo
15
jonas.bmw
650i cabbe -07
Mammas 750ia
Måste säga att jag tycker synd om dig att du inte kört över 200;D, men du har inte missat jätte mycket.
Men vi har alla olika intressen och vad vore världen om alla tyckte likadant. den hade varit ganska tråkig:p-

2:an är helt korrekt. jag själv sätter mig inte med vem som helst bakom ratten.
och det är svårt för de flesta här att göra en bedömining om hur jag kör eftersom ni inte sett mig i trafik. men om ni ser en amerikansk
jo
15
jonas.bmw
650i cabbe -07
Mammas 750ia
forts. från ovan
650 svart cabbe så är det jag;)
Jo
1.561
Johan_S
520d xdrive touring -15
En stor skillnad med "dagens ungdom" och när "jag var ung" är tillgången till fordon med 3-400 HK. Jag hade en Volvo 760 som jag kunde plåga upp i 200 km/h mätarfart med lite vilja och vaselin. 156 HK var mkt på den tiden.. Nu låter jag väldigt gammal, men faktum är att det har hänt så pass mkt på bilfronten på bara 10 år. Idag kan man köpa en beggad 750 eller 540 för en spottstyver.
Ser mig fortfarande som ungdom i övrigt :)

Nä att testa gasa upp i 200 knyck efter ett par år med körkort en kortare sekund eller två, om det är lite trafik, tycker jag är ganska överkomligt (inte var jag heller så gammal första gången man pressade kärran uppåt dom farterna). Men troligen var det väl dock rätt mkt trafik vad man förstår eftersom att folk ringde in? Man börjar ju också fundera hur körningen gick till, för inte brukar väl folk ringa snuten om man håller lite högre fart men i övrigt kör på ett hyffsat säkert sätt..

Förresten, jonas.bmw.. Nice å ha en splirrans ny 650 Cab samtidigt som du studerar.. Lite avunds blir man ju faktiskt. Själv var jag mäkta stolt över min Volvo med V6a och helautomatisk luftkonditionering.. :)
Paap Reeder
... nu har resonemangen taggats ner en hel del mot vad som stod i pressen och vad starttråden indikerade om den vilda framfarten på E6.

Finns väl ingen som ringer till länsman om man på en "gles motorväg" kör 200 och passerar andra med omdöme!!

Här var det inledningsvis tydligen fråga om andra bullar.

Två grundregler finns:
- var aldrig i vägen på vägen
- skada aldrig andra

... med det har vi kommit ner under 50 på väg mot nollvisionen.

MVH /// Paap R
Le
303
LeoniAquila
Volvo V90 B4 -21
Lynk&Co 01 -22
Haha, en rimlig slutsats, Paap R!

Johan_S, inte skall du vara avundsjuk - Volvo 760 är en klassisk lyxvagn, blott direktörer och statstjänstemän förbehållen när det begav sig! Och till skillnad från BMW 650 lider Volvon inte av svår fetma/övervikt, beträffande såväl design som faktisk vikt... i övrigt är ju 650 en fin vagn.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.