|
Sida 2 av 4
|
|
|---|---|
|
Ja, jag håller med din säljare. Bilen ser lite kal ut och blir lite mesig i utseendet från framdörrarna och bakåt, speciellt sett från sidan. Jag tycker att den långa och relativt kraftfulla fronten rimmar illa med den avsmalnande baken om man inte har rails. /ElakaKatten |
|
|
Anders, Jag läste inte helt ordentligt. Du ska ju som sagt ha en diesel och då är det väl bättre med en automatare ja. Har kört för få dieslar för att kunna uttala mig vettigt om just den delen. Tror jag håller mig till bensin ett tag till i alla fall. Niklas Fransosen |
|
|
Ok, Kanske blir rails då. Tack för synpunkterna. Fransosen, Har inte varit så inne på diesel förut men efter att tillfälligt ha kört nya 320d med automat en vecka så är jag såld. Så jädra bekväm. Om jag däremot skulle välja en roligare snarare än en bruksbil är det bensin och manuell som gäller, utan tvekan. |
|
|
Anders. Ja, det beror ju på vilken typ av bil man ska ha. Det jag inte förstår är combon cab - diesel??? Helt osexigt enligt mig. Som bruksbil, som du säger, så kanske man ska börja kika på en diesel trots allt. Vridet är ju kanon. Fast leksaken får nog vara bensin ett tag till. Och cabben tänker jag försvara med mitt liv :-) Min bruksbil ska, enligt mig, bytas vad det lider och då kanske en diesel kan vara aktuellt. Måste fara runt och titta lite, fast det kan tyvärr inte bli en BMW :-( Dit räcker inte veckopengen. Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen: Som fransos måste du ju skaffa en Citroën C6 isåfall. Fantastisk bil.. sjukt slö.. men grym. //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Hillstreet: Om veckopengen inte räcker till en BMW, hur ska den räcka till en C6 då? Inte någon billig bil direkt... Dieseln börjar på 420 tkr. Anders S: Får du nya motorn med 177 hk i din? Jag har kört 163-hästarn och den var det ganska bra knuff i även om den är lite väl "bruksig" för min smak. /ElakaKatten |
|
|
177hk har väl inte kommit till 3-serien än?? Hur som helst har jag räknat med att få samma som den jag prövat en vecka, den med 163. Tycker den går riktigt fint. Fransosen, Cabben ska bort, tyvärr !! Måste välja och med bebis på gång så blev det svårt att motivera. :) |
|
|
Kan någon förklara för mig om komfortöppning är något att ha. Låter ju onekligen väldigt behagligt ! |
|
|
Får du den nya motorn på 177hk? Bra att du väljer M-paket! |
|
|
Anders S: Komfortöppning är fantastiskt onödigt och dessutom dyrt. Ta de pengarna och lägg på något användbart istället :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Kan störa mig en del på att leta efter nyckeln och ibland krångla för att få upp den ur byxfickan typ, kändes som en rätt användbar funktion. Men visst, för 6000:- kan man välja hifi istället tex. More, När är det sagt att den kommer? Min far håller på att beställa en ny 1-serie med den motorn men enligt honom sa dom att den nya motorn inte kommit till 3-serien. Lät inte ens som att den var på gång. Någon som vet något om detta? |
|
|
Hillstreet, Visst är jag fransman, men inte så pass att jag skulle välja en Cittra :-) Tyska bilar är trots allt ändå "bäst" iaf om man gillar att köra. De franska bilarna har blivit avsevärt mycket bättre genom åren. Skulle faktiskt kunna tänka mig en Peugeot om det inte vore för det fånigt stora hajgapet i fronten. Behövs det så mycket kylning till en symaskin :-D Anders, jo jag förstår att det blir svårt att motivera en cab med småbarn. Inte så vidare praktiskt heller, det är därför jag har två, både bilar och barn. Fast mina behöver inte vagn och resesäng och blöjor och välling å en hel miljon andra prylar som dom tydligen ska ha med sig. Fast det är en otrolig källa till glädje, barnen alltså. Och det är ju så att din lilla telning kommer att få åka i stil :-) Niklas Fransosen |
|
|
Precis, Lite svårmotiverat med en cab... Skaffade en 318 touring -98 i fredags, eftersom vi behöver 2 bilar nu med barn på gång. Inte så där jättespännande att köra men väldigt praktisk. :) Väldigt fin och välskött dessutom. Har faktiskt bestämt mig för nya bilen för övrigt. Möjlighet att ändra finns väl ett tag till dock. Så här blev det iaf. 320d Alpinvit Svart skinn Automatlåda *M-paket M-lädersportratt Shadowline innertak antracit sportstolar interiörlist alu finslipad dimstrålkastare M dubbeleker 194, 17" (får gå som vinterfälgar, 18 köpes senare) M Sportfjädring *Comfortpaket Farhållare Radio Proffessional CD PDC bak regnsensor Klimatautomatik avbländande innerbackspegel armstöd fram Extra: Takrails barnstolsfästen isofix xenon stöldlarm Multiratt |
|
| Någon som vet när den nya 177hk dieseln går att beställa och ifall stop&go funktionen finns där? | |
|
More: Vad jag förstår funkar stop&go bara med manuell låda.. och den ska tydligen gå att stänga av. Vert att du inte frågade det men med tanke på att tråden handlar om en automatdiesel så.. :-) //Joakim Skjut inte upp till morgondagen det du kan skjuta ned idag. |
|
|
Anders: Klockren spec. Kommer bli skitsnyggt med M-paket, vit lack och shadowline (krom är inte så vackert på vita bilar). Du kan överväga att byta till Blackline-bakljus vid tillfälle, tror jag kan bli extra snyggt på en vit. Lycka till med köpet och den långa väntan :) /ElakaKatten |
|
|
Tack för det Katten, faktum är att det inte var så lång väntan. Mitten på juli får jag den :) |
|
|
Anders S.: Kan man beställa en provtur redan i dag med din bil? |
|
|
Absolut ! :) |
|
|
Skippa railsen! Jag valde bort dessa och är helnöjd. Det ser mycket mer enhetligt och tajt ut utan railsen enligt mig. De hör ju liksom inte till designen från början heller så linjerna utan dessa blir bra mycket snyggare. Men det är en smaksak. Vissa tycker det är snyggt andra inte. Kolla på en rails innan du lägger ordern. Det är mitt tips. Ett annat tips om du inte tar M-paketet - Ta med M-ratt och knopp. En jättelyft för en billigt peng (1200 tror jag). Den ratten är gudomligt skön. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.