|
|
|
|---|---|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
En kille på jobbet har problem med bakluckan (shoppingluckan) på sin E46 touring -02. Den hoppar upp när det regnar och när han tvättar bilen! Jag kapade en annan tråd om detta, där de gissade på att kablaget till bakluckan var trasigt och att kablarna kortslöts. Nu har jag kollat kablaget och det kan inte komma in något vatten där, gummihöljet är tätt och fint. Så frågan är om någon annan har råkat ut för samma sak? Var ska man börja leta? mvh Johan |
|
Kan det vara så att det kommer in fukt i micro-brytaren kanske? Bara en vild gissning :) Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
jupp, men hur lagar man det, och var sitter den? mvh Johan |
|
Det var själva tryck-knappen jag syftade på. Kanske kärvar den, kanske läcker där in vatten så att där ärgat osv.. Sitter ju "som på alla BMW" i botten på klumpen vid bakrute-torkaren. Som sagt, bara en tanke... Mvh Patrik ___ Touringklubben: Länk |
|
|
Hej! Du har kollar så inte kablarna är avskavda innanför gummidamasken, right? Carl |
|
| tror på microbrytarn låter det som... | |
| Kolla så batteriet är fräscht, det kan ge en hel del konstiga småfel. Nycklarna kan spöka till det om de inte får full laddning av samma anledning. | |
Carl, det har jag inte kollat. Men det är inte troligt att det tar sig in vatten, för gummit är helt och fint. Vore det fel på kablarna så skulle rutan hoppa upp även när det är torrt väder ute. S&S, ska be honom ladda batteriet. Fast det borde också komma när det är torrt ute också. Ni som är inne på microbrytaren, jag tror mer på det. Jag ska kolla upp hur det ser ut! Mvh Johan |
|
Hej, Förlåt om jag kapar tråden såhär i mitt första inlägg, men jag har råkat ut för samma problem på min 330 Touring 2001. Johan, har ni hittat felet med shoppingluckan? Vore tacksam om någon sitter inne med ett svar då jag skall ut och resa i Europa på fredag. Tack på förhand. Toni |
|
|
samma problem på min 330, felet var kortsluten kabel/brytare pga fukt. kabeln går längs sidan på glasrutan och är mkt känslig. kostade en tusenlapp (och en dag) på verkstaden att byta. |
|
|
Hej! Hade samma problem på min 320 för ett par månader sedan. Var också kablarna på rutan som var felet. Klippte av kablen med manöverström, då jag inte finner funktionen av att öppna rutan nödvändig. Gäller att ta rätt kabel bara, tror det var fyra stycken som gick till låset i luckan, annars fungerar inte larmet. Finns bra trådar om detta.. Mvh Jens |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.