|
|
|
|---|---|
|
Jag köpte bilen en 325i sedan -01 med vad han sa ett trasigt slutsteg som skulle sitta i bakluckan. Där hittar jag en radiomodul och en tvmodul och även en burk som är till telefonen men inget slutsteg och inte heller någon kabel som skulle kunna vara till ett ev., bortmonterat steg. Är det någon som är bra på det där med ljud i e46:an vore jag mycket tacksam för hjälp. Mvh Billy | |
| Tjena Marre här som sålde dig slutsteget! Så du fann inte nån kabel till ditt "bortmonterade" slutsteg? Gör så här dra ner till BMW i Solna och kolla vad du hade för tillbehör på din bil, bara o. fråga dem på reservdelsavd. så skriver de ut en lista åt dig där du kan se vad den hade för HiFi system när den rullade ut från fabrik. Kan vara till hjälp. I värsta fall så hade du kanske inte nåt slutsteg men det känns inte så då du har 4:3 skärmen med GPS och Tv modul! Men dra ner o kolla helt sonika och hör av dig. | |
|
Okej tack för tipset. Det ska jag göra |
|
|
Hej! I min 540 hade jag extra allt fast inte något slutsteg. Så jo, det är möjligt... Om slutsteget skulle vara trasigt skulle det inte låta ur högtalarna. Låter det? Carl |
|
|
Nej det är helt tyst inget brus eller nått sånt heller |
|
|
Hej! Kolla på vänster sida, ungefär en decimeter framför bakljusen. På min cabbe sitter steget där.Jag är lite osäker på om det sitter på samma plats på sedanen. Nu är det ju inget värstingsteg utan av storlek "russinpaket" ungefär... Ser ut såhär: Länk Hittar Du något där? Carl |
|
|
Nej där sitter ingenting men steget på bilden ser ut som det jag köpte av Marre. När man letar lite på realoem.com så står det bara hur steget ser ut och är placerat om man har hifi eller harman system jag tror inte jag har något av dom, däremot så har jag en sån här burk brevid tvmodulen, Länk undra om förstärkaren sitter i den? |
|
|
Nu är jag borta, jag kan inte delarna i navi-systemet. Jag tror att det finns någon antennförstärkare, detta kanske är den... Men det får nog någon annan svara på. Undrar om det inte är så att Du har ett system med förstärkare i huvudenheten och att denna förstärkare smällt. Carl |
|
|
Så nu är problemet löst. I radiomodulen sitter en inbyggd förstärkare hittade en begagnad sån från en e38 så nu låter det igen. Tack för alla hjälpsamma svar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.