|
|
|
|---|---|
|
hej. jag har lite tankar om att "slänga" i en diesel i min e32 -87 anledningen att jag vill göra det är för att jag har gratis diesel och vill ha kvar min 7a men inte som bensinare. är det någon som har gjort dettapå sin 7:a även andra modeller går bra. behöver råd och tips på motor osv för att det inte ska ta hela livet att göra. vad för motor ska man använda. om jag använder en bmw dieselmotor så undrar jag hur elen är i dessa.om det går att fullfölja alltså. går det med tex merca diesel? hur går det på reg-bes? behöver råd och tips min 7:A Länk | |
|
Det är nog inte mycket som stämmer. Växellåda/utväxling bakaxel, eldragning,batterikapacitet mm Mitt råd: Byt bil!! |
|
|
Mycke jobb och kommer bli dyrt. Köp ny bil istället mer värt. "En BMW utan turbo är som att kissa i motvind, man undviker det så gott man kan" |
|
|
just dom svaren som jag väntade mig. var ligger dom dyra pengarna? min 7:A Länk |
|
|
Se om du hittar en 725 tds i tyskland för billiga pengar. ________ Bilblogg: Länk |
|
|
jo har faktist kollat men verkade mycket dåligt med det. tänkte för om jag köper en diselbil i uselt skick för låt säga 7 tkr så vore det ju en väldigt billig bil för pengarna och då har jag lagt ut i runda svängar 20 tkr inkl inköp. min 7:A Länk |
|
|
en 524 tds vet jag av billigt. motorn går jätte bra ock så. tänkte att det borde ju passa mycket delar från den bilen på min. ingen som har hört/läst nått liknande? min 7:A Länk |
|
|
Största problemet kommer att bli bilprovningen, där är det troligen tvärstopp hur du en gör så länge din bil fortfarande heter bmw och inte är ett amatörbyggt fordon. Rent fysiskt sätt passar säker en hel hög dieselmotorer från bmw med lite anpassning om du också byter låda och kanske bakaxel. Givna valet är ju en 740d e38 som donator, både drag och ekonomi. //Magnus |
|
|
men tänkte alla sätter ju dieselkonverterar ju w126 som är där runt också. så min -87 borde ju också gå men är det problem med BP så blir det inte av. |
|
|
Det är ju en viss skillnad eftersom w116 finns som original med dieselmotor. I övrigt lär ju elektroniken i E32:an bli det lurigaste att få att lira med en diesel.Enklast är att lyfta på luren och ringa till SBP och kolla vad som gäller. /K |
|
|
blir 300d från en w123 nu. blir billigaste alternativet då jag endå inte får tag i en bmw 2.4 td motor. någon som har tips på hur man kan lösa hastighetsmätare osv. |
|
|
Börja inte skruva innan du är 100% säker på att besiktningen släpper igenom bygget! Ring och fråga noga, det kan finnas nått kryphål men det är troligen jäkligt knepigt att hitta och utnyttja. Hastighetsmätaren har inget med motorn att göra i en 735 -87 så just den är inget problem. Nästan alla andra instrument däremot kommer att erbjuda lite problem att få ordning på, vissa troligen omöjligt att få ordning på utan speciallösningar. //Magnus |
|
|
jag har börjat nu får se med besiktningen hur det blir den är besiktigad just nu iaf hur funkar hastighetsmätaren?är det på bakaxeln eller? de istrumentproblem just nu jag kan tänka mig är ju laddlampan och tempmätaren. den varnar inte så mycket som jag trodde det skulle göra. är bla kyllarvätskenivå,oljenivå.någon annan jag inte kan tyda är det också men dom två har kommit till ialla fall. |
|
| inga problem att regga med diesel.har ringt och kollat nu, | |
| är det inte bara att använda bensinarens tempgivare? kopplas inte laddlampan på generatorn? vet inte hur det är på de årsmodellerna, men kan tänka mig att den går på vä ABS givare? inte säker. | |
|
okey.jag har inte en aning.det irriterande är ju att ALLA kablar från motorumet följde med när jag lyfte ur motorn.men jag har ju den kvar så det går ju att slita loss den och ta det man behöver. motorn funkar ju endå inte så det är inget att spara på. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.