|
|
|
|---|---|
|
Tjen igen! Nytt problem på min E46:a som är en av de första 98/05. Centrallåset öppnar inte alltid när man trycker på Fjärrnyckeln. händer ibland, o jag har bytt batt i nyckeln. Går ju nödöppna förar dörren men inte lika kul för passagerarna som får klättra in genom fönstret typ... =) Någon mer som har haft/har detta problem o går det att lösa nått så där billigt? ME | |
|
Tja! Jag har exakt samma problem på min tidiga 328i E46. Har ingen lösning på problemet dock. På verkstaden sa dom att "det aldrig hade hänt förr". Man blir ju inte förvånad direkt... Har du hittat någon lösning? |
|
|
Har vid ett antal tillfällen varit med om liknande, men det har kunnat förklaras med störande radiosignaler från exempelvis fjärrmanövrerade mobilkranar eller komradio. Oftast i närheten av byggarbetsplatser. Bilen öppnar inte med mindre än att man står alldeles intill den. Bytt batteri förresten? I min nyckel sitter ett laddbart batteri som laddas när den sitter i tändningslåset. Ska mao inte bytas förrän det inte tar laddning längre. |
|
|
Jag hade samma problem förut. Jag kunde låsa men inte låsa upp. Efter batteribyte verkar det fungera bättre. Men det än ändå inte alltid den vill låsa upp. |
|
|
Va ett tag sen så ja har bytt bort den bilen men men felet försvann efter ett tag o kom inte tbax igen. På BMW sa dom att det är några leder som kärvar o kostar 2000-2500:-(på BMW!!) o fixa men förmodligen leade dom upp sig efter ett tag eller likn. Tror inte i mitt fall att fjärrnyckeln hade nån betydelse för stoppa man nyckeln i låset o låste upp så gick det inte heller, bara att manuell vrida upp förar dörren... MVH Marcus... //M3 ME |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.