AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
644

Ang: Automatlådan till en 525 -01, funkar inte i Drive, men funkar "manuellt"

Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Hejsan boys & girls!!

Shit knas, jag och min kära fru var och handlade på Ica stormarknad, efter si sådär en timmes handlande, när vi skulle köra hem, så startade inte bilen. Den bara knorrade lr knackade lr jah något sådan skumt ljud var det iallafall, vilket gjorde mig ganska vansinnig. Men efter ett par försök så gick den igång och vi kunde köra typ 30 meter, efter att den dog igen... Jag ringde en vän som sa jag skulle prova växla med steptronic funktionen, vilket jag provade och det gick :D ...halvvägs, sen dog den igen efter en korsning vid Aqua-kul. Jag provade direkt gen och den fungerade igen, så hem kom vi efter många om och men...

Jag undrar whatta-fu#@£s going on???? Inga varningslampor what so ever..

När bilen var "död" så kom det upp batteri olja och tror det var motor lr växellåda symboler och 4 gröna service lampor!?!?
Jag ringde BMW service och fråga dom, men dom ville jag skulle bogsera bilen till förenade bil, så dem kunde göra en felsökning, men det låter DYRT!!!
Tänkte om någon vet lr känner igen felet, så kanske det blir både lättare och billigare för BMW & mig.
Tack på förhand! ;)

mvh
Mole
Mr
218
Mr. P
Mercedes-Benz E 220 T Cdi AMG-pkt, S213 årsm.2017
Låter konstigt, men skulle gissa på ett generator alt. ett batterifel! Som sagt gissar bara!!

Egentligen borde ALLA köra BMW!
Visa användare
19
Magni
525iA M-paket LiM -01
Thx, för svaret Mr. P, sorry att det tog tid att svara från min sida.
Jag provade att koppla loss batteriet en stund, vet inte om det hjälpte, men har inte hänt sedan dess...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.