|
|
|
|---|---|
|
var ut för nån kväll och körde runt då ja kännde ett bus iil över mig och ja tänkte att man skulle använda gummit lite, sagt å gjort.. d tråkiga i d hela var bara att så fort man håller den på bromsen så spinner bara ett hjul... däremot om ja står still och ger fullt utan att hålla på bromsen så lämnar den 2 svarta streck efter sig.. har sett i andra trådar att bilar med Mpaket har spännt diffen och således kunnat busa bättre... går det att göra på min bil? och isf hur gör man? mycke jobb? vad ska man tänka på om man spänner den? om d nu går så är inte min tanke att spänna den allt som går utan bara lite grann.. nån som vet något om detta? mvh Martin | |
|
tveksamt om de går.. m3 klump så är saken biff =) |
|
| Länk | |
|
vars hittar man en m3 klump då? å hur mycke kostar dom? hur mycke jobb me att byta ? |
|
|
Finns ingen diffbroms på e46an utom M3 och xi. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
nån som kan hjälpa mig med vars man får tag på en m3 klump? och ungefär hur mycke jobb d är, ska man lämna in lr göra d själv? |
|
|
Stämmer utväxlingen i en diffklump mot 330? Mvh Johan |
|
|
Alltså M3ans diffklump.. Mvh Johan |
|
|
Det lär väl vara ett jäkla bök att få till en M3 e46 diff. Den är ju hydraulisk och styrs elektroniskt = bara att glömma! Med en M3 e36 diff fungerar inte antispinnet. Flåklypa |
|
|
okej, bara att skita i d me andra ord.. får väl sälja å köpa mig en M3 på en gång då ;) |
|
|
Eller köp en diffbroms från Quaife. Länk /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Hur blir det med ESPn om man monterar en diffbroms från säg Quaife? Mvh Johan |
|
|
behöver lite hjälp att tyda detta... Länk |
|
|
ingen som kan hjälpa mig att tyda vad som står i länken här ovan? |
|
|
Lite jobbigt att översätta engelska facktermer, men kort sagt gör de lite reklam för prylen, hur bra den är, hur smidigt den griper in, hur bra den fördelar kraften mellan hjulen, att greppet ökar. Hur den förändrar bilens beteende. De säger även att den ska passa rakt av som jag förstår det och att de leverar orginaldelar till andra biltillverkare.. Det jag är nyfiken på är om detta påverkar ESP på nåt vis. Mvh Johan |
|
|
Detta låter väldigt intressant! Är det någon här som varit i kontakt med dom ang pris, om den påverkar ESP'n osv? |
|
|
oreo har köpt en Quiafe-diff till sin 130: Länk Mvh |
|
| Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.