AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.916

M3 SMG E46 -04 på Blocket

Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
525iA Touring M-sport -05
Hos Sasas bilar. Endast 1800 mil. Var ute även förra veckan - när en polare i Göteborg ringde för att få komma och kolla på den så sa de att den var såld. Någon som känner till något om just den bilen?

Jag är på jakt efter en M3 E46 SMG/NAV gråmet lågmilad - helst svensksåld.

/RoL

Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
Länk
Länk
Länk
Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
Jo, jag har sett att en M3:a hos Sasas diskuterats tidigare i år - fick inte riktigt grepp på om det var samma bil. Är det någon som kollat upp bilens WIN via Carfax?

Du har en enormt läcker bil JpM3 - men den är för dyr för mig. Kommer att kunna avsätta max 300.

Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
...men en fråga, JpM3 - är det CSL-fälgar i competitionpaketet?

Jp
97
JpM3
BMW M3 Coupè 2005
ja jag har hört olika.. men det ska väl vara CSL-fälgarna och nån mörkblålack
oxå.. antar att det är nått val man gör.. jag har iaf bara bromarna, fjädringen o styrningen. och sen ratten och handbromsen i alcantara .
då e m3:an kollad via carfax....
passade på eftersom jag nämligen hade kvar över 2 veckors sökningar på sidan. (hade redan betalt för att kolla upp en bil för egen räkning)

08/07/2005
California Police
Report: Accident reported in Cerritos, CA
Vehicle involved in crash with a fixed object

detta är nog inga nyheter för den som köpt bilen, första gången som bilen låg ute på blocket så saknades ju några detaljer i fronten på de kort som låg ute. redan då kunde man ana att den varit krockad/omlackad (antar därför att säljaren berättat vad bilen varit med om eftersom samtliga spekulanter lär ha frågat om detta).
har för mig att det var en privatperson som sålde den vid första försäljningstillfället.
Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
Tack Rolex. Jag har frågat dom på bilens WIN men ej fått svar. Blev ej upplyst av Sasas att bilen varit krockad, så denna information är naturligtvis värdefull.
Till för några dagar sedan låg även en lågmilad SMG/NAV 05a ute för 329 i Örebro. Hemtagen från USA via Tyskland. Men ej heller där fick jag WIN på förfrågan, trots att säljaren endast ville ha kontakt med seriösa köpare. Det är möjligt att allting var helt korrekt, men det känns tryggare att kolla upp den här typen av bilar som säljs till reapris.

RoL

Det är av vad jag hört inte äkta CSL fälgar i Cmp pkt utan bara optiken.
CSLns fälgar är mkt lättare då de är gjorda i titan (eller magnesium), medans Cmp pkt är i aluminium. Sedan är bakfälgarna på en äkta CSL mer konkava än de på Cmp pkt.
rol:
reg.nr syntes ju på bilderna som fortfarande gick att se på firmans hemsida eftersom annonsen låg kvar... sen är det ju inte så svårt att kolla vin (chassienummer). finns ju ett flertal hemsidor där man kan knappa in reg.nr o sen få ut chassienr... bland annat -> Länk
man behövde ju inte vara privatdetektiv för o kolla denna m3an direkt...

att det är reapris på bilar hemtagna från usa behöver inte vara speciellt skumt eller konstigt... kolla vad dollarn står i så inser du snabbt varför folk kan sälja usa-importerade bilar hyggligt billigt.

lycka till med dina sökningar efter en m3 e46
ROLEX:Grym du är hahah den där är BUSTED nu,

Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
Rolex: Tack för länken. Jag lär mig hela tiden nya saker här på Forumet. Helt klart är att man kan få loss en fin M3a i USA för 30.000 USD vilket innebär att den blir klar här hemma för ca 300 kSEK.

Ja
122
Jante82
1M Coupé -11
OT: CSL vs ZCP (Competition Package). En gång för alla, art.nr är samma för CSL och ZCP bakfälg, det som skiljer är framfälg! Så var vänlig sluta skriv att CSL hit och dit magnesium, titanium osv. Framfälgen ZCP är 8" och CSL framfälg är 8,5", de har olika art.nr. Jag tror inte att BMW skulle ha samma art.nr på en detalj om det är olika material, tillverkningssätt (smidd eller gjuten) osv. Då skiljer nuffrorna.

MVH Johan
M-
16
M-Brass
M3-02 Brass inv.
M3-07
står en 04 grå på porsche hbg senast i tisdags. kanon skick.
Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
Intressant... de tycks ännu inte ha annonserat ut den... jag får slå en signal...

M-
16
M-Brass
M3-02 Brass inv.
M3-07
såldes nog till micke i båstad. för övrigt ofta här på forumet.
du får leta vidare.
Visa användare
41
RoL
M3 Cupé SMG -05
Nu är det klart. Hämtar min nya BMW nästa fredag i Köln - en M3 CS -05 2800 mil med SMG & NAV...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.