|
|
|
|---|---|
|
Har fått ett skumt fel på min E30. Elhissarna och luckan funkar bara när man har någon dörr öppen, stänger man släcks knapparna och de slutar fungera. Kan det vara reläfel? Hör att det klickar någonstands under vid rattstången när man öppnar dörren. Någon som har tips? | |
|
Det är inget fel, elhissarna funkar så länge du har dörrarna öppna om tändningen är avslagen, så att du skall kunna stänga fönstrena när du stängt av motorn. Mats BMW CS #5847 |
|
| Jepp likadant på min e36. Dom funkar väll när tändningen är påslagen? | |
| Nej det är just det som är fel.. Jag vet om den funktionen. Tyvärr funkar de inte oavsett om jag har tändningen på eller att motorn är igång, så fort jag stänger dörren slutar de funka. | |
| Trasig säkring, förmodligen!! Spänningen till elhissarna matas "från olika håll" beroende på om dörren är öppen eller stängd - när dörren är öppen går det via säkringen som heter "cigarettändare"; med stängd dörr går det över säkringen som heter "elhissar". | |
| Jasså det är så det är kopplat! Jag ska kolla detta, trodde ju inte det kunde vara säkringen eftersom de fungerade i ett läge. Tack enor | |
| Så lite så!! Jag upptäckte detta av en slump förra året, när jag hade samma problem som du fast tvärtom, kan man säga. Hissarna slutade funka när jag hade öppen dörr - men hoppade igång igen när jag bytte säkring till ciguttaget :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.