|
|
|
|---|---|
| Min visar 14- i displayen fast det är 20gr ute,är det givaren eller kan det vara något annat fel,och påverkar den ACfunktionen något 523-99 | |
|
Menar du -14C? Då är det nog lite fel på givaren... ;-) Annars tänkte jag på att det kanske är 20C i solen och 14C i "luften/skuggan" så att säga. Givaren sitter ju skyddad under bilen och påverkas inte så mycket av annan värme. Bör inte vara så svårt att byta i alla fall och sitter ganska lätt till om man lyfter bilen. /Hammar |
|
|
AC-funktionen bör den väl inte påverka vad jag vet. Har du automatisk klima så finns det en liten fläkt som blåser in luft till en sensor, i panelen där du ställer in graderna, den bestämmer hur mycket det ska blåsa och hur kallt osv. Om du har problem med att det bara kommer värme t ex. så kan det bero på värmeventilerna. Vi är en del som har haft sådana problem. Yttertempen har troligen som enda funktion att varna vid låg temperatur/halkvarnare. /Hammar |
|
| Förklarade kanske lite dumt,ja det står -14 i displayen men det är bevisligen +20 ute | |
| byt yttergivarn.sitter under bilen framför högra framhjulshuset... | |
Smiley© |
Det kan vara glapp/kabelbrott också. Det har jag på min E34 och tempen hoppar friskt hit och dit. Så jag köpte en givare i onödan. /Thomas |
|
Förutom sensorn med fläkt för kupéluften har AC:n en mängd sensorer på olika ställen, inklusive uteluften som är en av de viktigaste parametrarna. Så visst påverkas AC:ns funktioner, liksom restvärmefunktionen om du har denna. Även motorstyrningen tar info från uteluftens temp. FP |
|
|
Där ser man, alltid lär man sig något nytt. ;-) /Hammar |
|
| Har precis fixat det nu,var ett kabelbrott,så visst har yttertemp med AC att göra nu funkar allt som det ska igen | |
|
nasse: Trevligt att det löste sig! Får man fråga hur AC'n uppförde sig när det var fel på tempgivaren? /Hammar |
|
|
nasse. Var hade du brottet? Min uppför sig precis likadant. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.