AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
760

Måste låsa bilen flera gånger....

Gu
35
Guru
535i -91
Mitt centrallås lever ett eget liv. När jag vrider om nyckeln för att låsa bilen så går pinnarna ner men bara någon sekund därefter hoppar de upp igen. Ofta måste jag låsa 4-5 ggr i följd för att pinnarna ska kvarstanna nere. Är lite jobbigt när man har bråttom...
Någon som haft samma problem och sitter inne med någon lösning?
Jepp, har haft samma problem. Du måste nog justera centrallåset. Om du tar bort dörrsidan så ser du vart du justerar, det är två skruvar som sitter på solenoiden...annars kan det vara själva cylindern som är sliten, det känner du om den som greppar tag då du ska vrida tilbaks nyckeln då du har låst bilen....men börja med att justera c-låset.

-ridern-

525i 1990 24V
Hade samma fel på min 525a-90, då var det lås solenoiden till bakluckan som var fel. Det var bara sjystera den så att kontakterna tog i som dom skulle igen så blev allt bra.
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
har samma problem på min bil. Men där e det låsmotorn till passagerar dörren som strular.
Så när alla andra låser sig så står den öppen och då låses allt upp igen.
Skall byta den snart.

Di
9
Dieseldriver
328iA Touring -95
Till stimpenbmw2, har samma problem som dej, men om du låser från passagerar sidan låser sig inte alla dörrar då?

"DIESEL THE BEST A MAN CAN GET"
st
758
stimpenbmw2
528i E39 -98
ja låser jag passagerarsidan så låser alla dörrar sig.
För då känner det ju av att den är låst. Så har jag öppnat passegerar låset så får jag låsa med nyckel genom den dörren.

Men när den dörren väl är låst så kan jag använda min larmdosa som e kopplat till centrallåset och låsa upp och låsa som vanligt fast passagerardörren förblir låst hela tiden.

Di
9
Dieseldriver
328iA Touring -95
Har du någon aning vad det kostar att byta?

"DIESEL THE BEST A MAN CAN GET"
Jag har skrivit det förut, men skriver det igen:

På min kärra får man inte röra bakluckelåset, då detta blir i fel läge när centrallåset skall låsa bakluckan. Detta resulterar i att man får kämpa med låset så som du beskriver, tills låset är kvar nere.

Min baklucka har dessutom typ 3 lägen den kan stå i, i låset. 1 av dessa är rätt.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.