|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Min färddator visade på 2,44 efter bankörningen, nollställde innan jag körde in på Mantorp. Jag kanske fegade för mycket :) |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Enligt lätt kalkyl.tankning kontra trippmätaren...låg min snittförbrukning på 1,23l/mil. I denna ingår lite gasa i 5 mil med Tozzy några dagar innan, resa ned till Mantorp ca 22-23 mil och detta med krypkö i 20 min och sedan lite över hastighetsbegränsning och några acc test med Flåklypa. Sedan 18 varv på Mantorp som jag inte skäms alltför mycket över! Måste säga att jag själv är smått överaskad!! MVH Patrik "När man står med båda fötterna på jorden,har man ofta bilen på bilverkstaden!" |
|
Richard Jo det är spännande med s50 i 328 touring. Upplede dock enorm understyrning skall avhjälpas med ett coiloverchassie och camberplatter fram och ställbara camberarmar bak. Ang bensinförbrukningen hade jag full tank på morgonen fick slut vid 16.00 åkte till Statoil och tankade ca 55 liter då stog trippmätaren på 150 km. DVS 3,7 liter milen. men gas pedalen var mest i botten. Eftersom den understyrde så kraftig i de skarpa kurvorna lär jag bilen spinna ut lite nätt för att komma dit jag ville. Bild från Mantorp: Länk Tobbe |Oo=00=oO| Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.