|
|
|
|---|---|
|
Hej ny här och är lite sugen på köpa en m5a. Såg denna annonsen på blocket Länk Undrar bara lite varför den är så mycket billigare än alla andra. Inte lätt att svara på men men försök :) Mvh Fidde | |
|
Har sett billigare i Tyskland och vet även om ett par nissar som har varit nere och köpt för mindre pengar än detta. Jag tror inte att de kommer att stanna runt 200.000 kr för evigt. Kolla bara på hur prisutveckligen på alla andra bilar har gått. M5 E60 lär ju rasa om några år och då tror jag E39 M5 blir ännu billigare, speciellt när de kommer till ägare som inte har råd eller vet hur de ska skötas. //Schnitzer |
|
|
Okej tycker bara det känndes så billigt med tanke på milen etc. En sån här m5a kostar endel i försäkring och service då ja. Mvh Fidde |
|
|
Fanns en exakt lika dan på blocket för ca 1-2 år sedan och den var också väldigt billig hade samma färger på skinn och lack fast den hade gått det dubbla.Ovanlig färg kobination kan vara det som gör den billig kanske? Min M5a Länk |
|
|
Okej kanske kan vara det då. Riktigt fin m5a du har :) Mvh Fidde |
|
|
Sen får man inte förglömma att bilen kan ha varit rejält krockad, skruvade mätare etc. Bara för att det står "all historik" i annonsen så betyder det ju inte alltid att det stämmer. Om bilen är i bra skick och bara har gått 10.000 mil så låter det onekligen för billigt. |
|
Vantage |
Undrar vad han menar med " Inget Kompis snack " ??? Vantage |
Vantage |
Jo en annan grej bara... Alla annonser som man inte kan se regnr på bilen får en att undra lite ?? Med tanke på alla bilderna och att plåtaren verkligen gjort allt för att regnr inte skall synas så skulle det vara kul att ringa och fråga bara :-)) Bilen verkar stå hos en Bilfirma oxå ?? Vantage |
Vantage |
Har ringt .... Står vid en bilfirma som heter Bilhuset beläget i Kalmar. Fick inget Regnr när jag ringde utan han skulle kolla upp det och sa att jag skulle ringa om 30 min... Lovar att jag skall ringa igen ;-)) To Be Continued......................... Vantage |
| Vilken seriös bilfirma sätter ut en annons på en privatperson med ett mobilnummer som inte går att spåra. En sådan bilfirma skulle inte jag vilja köpa en bil av iaf. Dessutom är det ett brott mot Blockets regler att som företag annonsera ut en bil i en privatannons. | |
Vantage |
30 min senare...... Ringde igen och frågade om Regnr. Han bad mej återkomma om en stund för han var inte på plats ??? Frågade varför ett företag annonserade ut bilen på blocket ?? Han sa att det var hans privata bil och han bara hade den inställd på Bilfirman för tillfället. Hmm konstigt att han inte ens visste vilket regnr om det är hans privata bil ?? Men men... Återkommer om 30 min igen ;-)) Next episod coming shortly..... Vantage |
Vantage |
Regnr: AGC 334 Importerad M5:a. Avställd sedan 2007-02-27 Antal ägare: 0 Ägare: Privat ( ej Bilfirma ). Vill inte sätta ut namn här i forumet. För den som vill veta namn kan skicka sms till 71456 + regnr. ( Vägverket ). Verkar som bilen är importerad i februari och ej körd i sverige. Saknar uppgifter om tidigare historik så som skatt, tidigare besiktningar etc. Kan vara ett fynd, men man bör ta sej en ordentlig titt iaf. Tyvärr kan jag inte bidra med mer då jag bor 55 mil från denna bil. Vantage |
Vantage |
Kunde inte hålla mej så jag ringde Vägverket. Bilen ifråga har ALDRIG varit i trafik dvs direkt import from 2007-02-27. Ej skattad,Ej Besiktigad mm. Vad som tillkommer detta köp vet inte jag, men notan lär sluta på mer än 139 000:- i alla fall. Vantage |
|
Vantage: När en bil registreringsbesiktigas vid import så får den ett regnr och den står som avställd fram tills det att man tar den i trafik vilket är anledningen till att det står 0 ägare på den. När man ställer på bilen så kommer inbetalningskort för skatt och i registret så ändras det till 1 ägare. När bilhandlare eller privatpersoner med intention att sälja bilen direkt importerar är det vanligt att dom inte ställer på bilen förrän den har fått sin nya ägare. Så för att sammanfatta så är den med all säkerhet besiktigad däremot inte skattad så detta är det väl inget direkt skumt med däremot så bör nog denna bilen kontrolleras mycket noggrant. En lågmilad nyimport som säljs lite för billigt...Räknar man baklänges och drar bort importkostnader, lite prutmån och lite vinst så kan den inte ha kostat så mycket i sitt förra hemland...och då har jag svårt att se att den skulle vara helt schysst. ___ //Ulf |
|
| Med tanke på att det är en nyimport och det där priset,så får man nog räkna med att milen är i dom här trakterna Länk Så en riktig mil koll är steg ett... | |
|
Hehe tack för alla svaren. Ne jag får nog kolla efter en lite dyrare m5a. Någon som vet när man gör den inspect 2 service på en sån här? För den ska vara rätt dyr va?? Mvh Fidde |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.