|
|
|
|---|---|
|
Jag har inhandlat en fin 518i nyligen av 90 års modell. Fin i motorn med lite slitage-fix självklart. Det som jag vet skall fixas är fjädrar bak och bussningar fram. Nu när jag skall ge mig på dessa mindre svåra uppgifter tänkte jag se om det är något speciellt jag skall tänka på och framför allt om det finns något speciellt jag skall passa på att kolla/fixa/byta när jag ändå är där och pillar. Att lämna in den på verkstad är dyrt och framför allt inget roligt. ------------------------------ På med fegsnöret så kör vi! | |
|
Om du håller på o byter fjädrar bak så nya dämpare skulle inte skada o kolla silent...bussningar, bromsar runt om osv... BMW - Beroende Med Wilja! |
|
| unna dig en nya fjädertallrik/stötdämparfäste med.... | |
|
fjädertallrik/stötdämparfäste kan jag kosta på mig men jag vet inte riktigt om det är värt att punga ut och köpa nya stötdämpare.. Bilen är en 90:a och kostade inte allt för mycket. Men tack, jag skall kika på det hela. Bussningar fram behöver jag byta men jag är inte säker på om det är silentbussningarna eller de andra (vertikala) Det klunkar väldans när jag kör över gupp. Ungefär som att bussningarna ofinns och det bara ligger metall mot metall ^^ yeah yeah, tack för svaren killar! Rock on! ------------------------------ På med fegsnöret så kör vi! |
|
| Kolla stötdämpar damaskerna , de brukar inte vara så fina. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.