AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.216

Hur lagar jag enklast en dikeskörd bil?

jo
12
jonteb
330ci-03
Satte biljäveln i ett dike idag.
330 ci -03
gick sönder en hel del plast men jag tror att länkar och allt klara sig. Har provkört och det känns som vanligt allting.
innerskärm vänster
luftkanal till broms vänster
underredesskyddet under motorn är kass
och bäst av allt..... M- fronten.
fronten blev helt intryck på vänstersidan, lyckades vränga tillbaka den och den ser hyfsad ut, lite bulor och bucklor. den har dock en spricka (ca 5cm).
Vad jag undrar är, var får jag tag i dessa plastdetaljer?. kan fronten räddas med spackel och lack?
alla svar, länkar, råd och tröst är grymt välkommet!!!
MVH/ Klantjävel
Da
168
Davido
525iA M-sport Touring -03
Har du hört talas om försäkringnån gång??? Hehe... Skoja bara, men ja tror d blir billigast om du lämnar in bilen och betalar självrisken för du har väl helförsäkring?
MD
1.925
MD
BMW Sports Tourer
Tjena klantjävel! :)

Var ju som fan, beklagar det verkligen. Tur i alla fall att du inte skada dig själv. Tänk om man skulle behöva gå med jips (stavning) runt benet hela sommaren & inte kunna bada osv. Eller ligga nån meter uner jorden, inte så kul det heller..

Första frågan! Har du inte helförsäkring på en så pass dyr/fin bil?

Sen, om det är reparabelt eller inte är bäst att rådfråga ett proffs om! De flesta luftkanaler, underredsskyddet osv går att köpa separat hos BMW åf. Men vad gäller skadan får du höra med någon som kan sånt här, alternativt lägga upp en bild så någon kunnig kan kika på det.

jo
12
jonteb
330ci-03
helförsäkring finns. det är "min fars bil". där för är det väldigt bra om det går att lösa utan att kontakta försäkringsbolag. om det nu bara skulle va lite plast, spackel och lack så kanske det inte blir mkt dyarare än självrisken på 4 lapp... detta hände för 5-6 timmar sen så jag har i
nte riktigt hunnit undersöka närmre på vad man kan göra åt detta.
De
163
Devva
520i -89 E34
Kan nog bli lite kämpigt att få tillfredsställande resultat av M-fronten med plast, spackel å lack på egen hand? Näe, tror du gör nog bäst i att ta självrisken ändå, och kolla upp bilen riktigt i samma veva.

//Devva
xc
135
xc00b
E34 525ix touring
men självklart använd försäkringen sen om problemet är att du inte vågra säga åt far att du skrotat så ska du inte använda bilen heller.. bara m-fronten med lack o montering blir över 6k..

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Menar du att du inte körde på ett ansvarsfullt sätt? Kanske hade du ett helt stim med rådjur ( det händer att de finns i stim... jaja.. ett gäng.. typ 5-6 stycken som skuttade över vägen, just framför bilen. Du väjade men råkade touchade det sista djuret och landade rätt ner i krondiket. Solklart fall för djurskadeförsäkringen.... för du har väl självriskeliminering vid händelse av kollision med någon form av vilt??

nåja.. kan vara värt en koll iaf.. när man tecknar försäkring så brukar det ingå en extra skade försäkring och föreående blir försäkrings sksyldiga...

// Erik
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
för de som inte är 25 år gamla så är jag skitfull och nästan okapable till att tänka srådär jätte klart.... )jaja ajg vet tante på hälso undresökningen kommer säga.... var glad att du är levande... typ) jaja...

// Erik
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
tänk på alla djur säger jag som sitter och klappar världens goaste hund... =) Menade iaf att jag hoppas att du 'Jonteb' har självrisk eliminering för djur och lös det tillsammans med er son---

// Erik
jo
12
jonteb
330ci-03
fadern är mkt väl införstådd med vad som har hänt. men det var ju precis vad som hände ju!. skymtade någpt brunt och väjde... får kolla detta alltså...
St
1.400
Stenback
M3 E92 6MT
318d F34 6MT
320i E91 6MT
320d E91

Tesla Model Y Performance

Jag har endast trafikförsäkring just för att slippa vara med och sponsra sådana här "djurkollisioner".

Det är inte konstigt att det är dyrt att försäkra roliga bilar idag.

//Stenback
Bra jobbat jonte:) Vart hände det?
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
Kan nog vara väldigt vettigt att ta det på föräskringen (för vi förutsätter att det inte vart bus etc som är skurken ;O)
Det kan ju faktiskt gått sönder annat och även ram eller upphägning som tagit stryk som du inte känner. Så med tanke på att det är en så ny bil så är det nog värt att få det fixat på ett fackmässigt sätt. Då får du även ny lackering etc av allt, så syns inte ditt missöde när "din pappa" säljer bilen!
//Han som kör "mammas" bil ;O)
Bmw E46 har ett deformations system som garanterat tagit skada. "Ful lagar" du bilen så kommer bilen vara enormt trafikfarlig vid nästa krock framifrån=enormt korkat

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.