|
|
|
|---|---|
|
Har ett problem med ett högfrekvent ljud i bilen när jag halvgasar, men inte vid låg gas eller fullgas. Har läst att det kan ha att göra med luftbälgen. Var sitter den? När jag öppnade huven så fann jag ett hål i en liten slang som går från den stora stora "dammsugarslangen"bredvid motorn (insuget antar jag)! Kan detta lösa mitt problem med det högfrekventa ljudet? och vad kostar det att byta detta på verkstad i runda slängar? Hälsningar /Marcus, (Tummen mitt i näven) | |
|
Har du ASC kostar själva insugsbälgen runt 260:- (utan ASC kostar den bara ca 150:-) och bytet är inte svårt så det kan inte kosta mkt på en verkstad (för mig tog det lägre tid att ta leta fram verktygen än att byta den, dvs. ca 10min) Har du sett någon spricka i bälgen? Ganska vanligt att dom spricker i den "veckade" delen... är det en spricka där bör du byta den så fort som möjligt annars sugen motorn in tjuvluft och damm den vägen. |
|
| Oj, skrev först och läste sen... det var inte bälgen du hade fel på ser jag nu... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.